سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوزخی کیست

جعفر بن یونس، مشهور به ((شبلى )) ( 335- 247) از عارفان نامى و پر آوازه قرن سوم و چهارم هجرى است . وى در عرفان و تصوف شاگرد جنید بغدادى، و استاد بسیارى از عارفان پس از خود بود.
در شهرى که شبلى مى‏زیست، موافقان و مخالفان بسیارى داشت . برخى او را سخت دوست مى‏داشتند و کسانى نیز بودند که قصد اخراج او را از شهر داشتند. در میان خیل دوستداران او، نانوایى بود که شبلى را هرگز ندیده و فقط نامى و حکایت‏هایى از او شنیده بود. روزى شبلى از کنار دکان او مى‏گذشت. گرسنگى، چنان، او را ناتوان کرده بود که چاره‏اى جز تقاضاى نان ندید. از مرد نانوا خواست که به او، گرده‏اى نان، وام دهد . نانوا برآشفت و او را ناسزا گفت. شبلى رفت.
در دکان نانوایى، مردى دیگر نشسته بود که شبلى را مى‏شناخت . رو به نانوا کرد و گفت: (( اگر شبلى را ببینى، چه خواهى کرد؟ )) نانوا گفت: (( او را بسیار اکرام خواهم کرد و هر چه خواهد، بدو خواهم داد.)) دوست نانوا به او گفت: (( آن مرد که الآن از خود راندى و لقمه‏اى نان را از او دریغ کردى، شبلى بود . )) نانوا، سخت منفعل و شرمنده شد و چنان حسرت خورد که گویى آتشى در جانش برافروخته‏اند . پریشان و شتابان، در پى شبلى افتاد و عاقبت او را در بیابان یافت . بى‏درنگ، خود را به دست و پاى شبلى انداخت و از او خواست که بازگردد تا وى طعامى براى او فراهم آورد . شبلى، پاسخى نگفت . نانوا، اصرار کرد و افزود: (( منت بر من بگذار و شبى را در سراى من بگذران تا به شکرانه این توفیق و افتخار که نصیب من مى‏گردانى، مردم بسیارى را اطعام کنم . )) شبلى پذیرفت.
شب فرا رسید . میهمانى عظیمى برپا شد . صدها نفر از مردم بر سر سفره او نشستند . مرد نانوا صد دینار در آن ضیافت هزینه کرد و همگان را از حضور شبلى در خانه خود خبر داد .
بر سر سفره، اهل دلى روى به شبلى کرد و گفت: (( یا شیخ!نشان دوزخى و بهشتى چیست؟ )) شبلى گفت: ((دوزخى آن است که یک گرده نان را در راه خدا نمى‏دهد؛ اما براى شبلى که بنده ناتوان و بیچاره او است، صد دینار خرج مى‏کند!بهشتى، این گونه نباشد . ))



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 90/2/20 ساعت 9:30 صبح موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


قیمت آه

به سرعت وضو ساخت و راهى مسجد شد . اگر امروز به نماز جماعت صبح نرسد، نخستین بار است که نمازى در مسجد، از او فوت شده است . همیشه پیش از اذان صبح راه مى‏افتاد و چون به مسجد مى‏رسید، آن قدر نمازهاى مستحبى مى‏خواند تا مردم یک یک حاضر شوند ونماز جماعت برپا گردد . اما امروز، دیر کرده است . شتابان از خانه بیرون زد. کوچه‏ها را یکى پس از دیگرى، پشت سر مى‏گذاشت .نمى‏داند آیا به جماعت مى‏رسد یا نه؛ اما سعى خود را مى‏کند و یک لحظه از شتاب و سعى خود نمى‏کاهد.
بالاخره به کوچه مسجد مى‏رسد. از دور مسجد نمایان است؛ اما دریغا که مردم نه در حال داخل شدن به مسجد، که در حال بیرون آمدن‏اند . دریغ و حسرت، بر جانش چنگ مى‏زنند و آب در چشمانش جمع مى‏شود. پیش خود مى‏گوید: خوشا به حال این مردم که امروز، نماز صبح خود را به پیامبر (ص) اقتدا کردند و واى بر من که از این فیض بزرگ محروم شدم . یک لحظه تردید مى‏کند: شاید اینان براى کارى دیگر بیرون مى‏آیند!شاید هنوز نماز جماعت برقرار است!شاید پیامبر (ص) هنوز سلام نماز را نداده است . پیش‏تر مى‏رود. جلو مردى را که از مسجد بیرون مى‏آید، مى‏گیرد و مى‏پرسد: آیا نماز، تمام شده است؟ مرد نمازگزار به علامت تأیید، سر خود را پایین مى‏آورد . آهى سرد از سینه بیرون مى‏دهد . آه او چنان بود که گویى همه خاندان و دارایى‏اش را یکجا از دست داده است .
در میان نمازگزارانى که شاهد این گفت و گو بودند، مردى قدم به پیش مى‏گذارد و به او که همچنان در حال تأسف و تحسر بود، مى‏گوید: من از جمله کسانى هستم که نمازم را پشت سر پیامبر (ص) اقامه کردم و بابت این توفیق خداى را سپاس گزارم . آیا حاضرى ثواب این نماز را که در این صبح با پیامبر (ص) گزاردم به تو دهم و در عوض، تو پاداش فضیلت این آهى را که الان کشیدى به من دهى؟ پذیرفت و به این معامله تن داد؛ اما همچنان غمگین بود و نمى‏دانست که بر فوت کدام ثواب، حسرت خورد: حسرت نمازى که از دست داده است یا آهى که آن را فروخت و با آن، ثواب نماز جماعت صبح را خرید؟
به خانه برگشت و روز را در همین اندیشه گذراند. شب که تن خویش را به بستر خواب سپرد، در عالم رؤیا دید که کسى به او مى‏گوید: نماز را از تو پذیرفتم و آه را از او .



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 90/2/20 ساعت 9:24 صبح موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


11 گام برای رفع استرس

 

 

1. روی یک تخت راحت دراز بکشید یا روی یک مبل راحت بنشینید طوری که بدنتان آرام باشد و سفتی و انقباض عضلانی نداشته باشید.

 

 2. چشم های خود را ببندید.

 3 . 3 نفس عمیق به شیوه زیر بکشید :

"دهانتان را ببندید و یک نفس عمیق بکشید 5 تا 8 ثانیه نگه دارید و بعد آرام با دهان باز تخلیه کنید"

 4. تصور کنید در خانه هستید و دارید آماده می شوید تا به دانشگاه بروید.

 5. حالا از خانه خارج شدید و مثل همیشه به سمت دانشگاه می روید (وسیله ای که برای رفتن استفاده می کنید طبق آنچه که همیشه انجام می دهید را در ذهن تجسم کنید)

 6. به دانشگاه رسیدید و دارید به سمت کلاس می روید.

 7. در مسیر ،دوستانتان را می بینید و با آنها سلام و احوال پرسی می کنید.

 8. وارد کلاس شدید و روی صندلی نشستید و منتظر آماده استاد هستید که استاد آمد و بعد سلام و.. مشغول حضور و غیاب شد

 9. بعد حضور و غیاب شما را صدا کرد که برای انجام کنفرانس بیایید.

 10. شما جلوی کلاس رفتید و با موفقیت و تسلط کنفرانس دادید.

 11. استاد از شما تشکر کرد و دوستان برایتان دست زدند.

 ممکن از شروع این تمرین تا لحظه آخر اضطراب زیادی را تجربه کنید به خصوص دفعه اول و دوم اما با تکرار این تمرین در هر بار تمرین مقداری اضطراب کم می شود تا جایی که شما را به مرحله ای می رساند که می توانید اضطراب را کنترل کنید و کنفرانس دهید، روش قوی و موثری است.

 این تمرین را روزی 2 بار (صبح و شب ) انجام دهید اگر اضطراب بالاست روزی 3 بار(صبح،عصر،شب) انجام دهید.

 برگه ای بردارید و هر بار که تمرین را انجام می دهید میزان اضطرابی که تجربه کردید را در آن بنویسید:

دفعه اول : 40% دفعه دوم : فلان درصد و ....

 

برگرفته شده از سایت تبیان



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در دوشنبه 90/2/19 ساعت 11:52 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


بى حجابى یا بدحجابى یعنى کمبود شخصیت

زنانى که حجاب دارند از سلامت روانى برخوردارند و در خود کمبودى احساس نمى نمایند و تمایلى هم به جلب توجه دیگران ندارند، ولى زنانى که بى حجابند داراى عُقْده حقارت هستند و با نمایش زیبائیها و زینت و نوع پوشش ، مى کوشند تا حس کمبود خود را بنحوى مرتفع نمایند.
روان شناسان در این باره چنین مى گویند: زنان و مردانى که در تعویض ‍ لباس و انتخاب رنگهاى متنوع مبالغه و وسواس دارند جز جبران یک نقیصه ذاتى کار دیگرى نمى کنند، زیرا افراط در لباس پوشیدن هم ، نظیر افراط در حرف زدن است و نوعى مبالغه زیاده روى است و زیاده روى هم شکل منحرف و پى گم کرده از حس حقارت است .
زنى که مورد توجه مردان نباشد مى کوشد تا با پوشیدن لباسها و زینتهاى مختلف جبران نازیبائیهاى خود را کرده و احیانا توجه دیگران را از نقائص ‍ صورى خویش منحرف سازد.

آرى انتخاب لباس و نحوه پوشش و آرایش چهره مانند رنگ رخساره از سرّ ضمیر خبر مى دهد، افرادى که دچار کمبود شخصیت هستند مى کوشند با لباسى که تن مى کنند براى خود نوعى تشخّص و تعیّن ایجاد کنند، بنابر این مى توان حجاب را علامت سلامت روحى زن دانست ، و بى حجابى را نشان بیمارى روانى .
در روایت نیز به این نکته اشاره گردیده است :
امام صادق (ع ) مى فرماید: کَفى بِالْمَرءِ خِذْیاً اَنْ یَلْبِسَ ثَوْباً یَشْهُرَهُ. در
خذلان و پستى (عقده حقارت ) فرد همین بس که لباسى مى پوشد تا بوسیله آن مشهور گردد. (توجّه دیگران را جلب کند).
بى حجابى یا بدحجابى باعث از هم گسیختگى جامعه است 
یکى از عوامل مهّم فحشا و منکرات ، و جرایم ویرانگر و گیج کننده در جهان غرب که ناله همه را بلندکرده است . برهنگى و بى حجابى است .
مطابق آمارهاى قطعى و مستند، روز به روز، بلکه ساعت به ساعت و لحظه به لحظه بر تعداد بهم پاشیدگى خانواده ها و طلاق ، و فرزندان نامشروع و انحرافات جنسى مى افزاید که هر کدام از اینها عاملى براى جرایم و انحرافات گوناگون و بسیار دیگر خواهد شد، بطورى که دانشمندان تربیتى براى اصلاح جامعه ناامید شده اند، زیرا یکى از علل مهم آن این است که بازار برهنگى و دورى از حریم حجاب و عفاف وآزادى در روابط، زنان را به صورت کالاى مشترک در آورده ، به طورى که دو همسر تعلّق به خود ندارند، در نتیجه قداست پیمان زناشویى مفهومى ندارد، و به دنبال این برنامه ، خانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشى مى شوند، و کودکان ، بى سرپرست مى مانند، و همین وضع اساس اعتیاد، بزه کارى ، انحرافات شدید، و قتل و جنایت را پى ریزى مى نماید، و جامعه را به صورت فساد و لجام گسیخته درمى آورد، تا آنجا که آمار طلاق در آمریکا به 50 در صد رسیده ، یعنى از هر دو نفر خانواده زندگى یک نفرشان به طلاق و بهم پاشیدگى کشیده شده است .
و از صفحات حوادث روزنامه ها که بیانگر نمونه هایى از جنایات هولناک و تباهیهاى جامعه است ، به خوبى مى توان به پیامدهاى شوم بى حجابى یا بد حجابى پى برد.



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در دوشنبه 90/2/19 ساعت 9:0 صبح موضوع دانستنی های مذهبی | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


بی حجابی وبدحجابی عامل سقط جنین و خودکشی

اسقاط جنین (کورتاژ) و قطعه قطعه کردن آن با آلات گوناگون یکى از مفاسد بى حجابى یا بدحجابى مى باشد. روشن است که زن بى حجاب یا بدحجاب ، بسیارى از اوقات تحت فشار جوانان بى پروا قرار میگیرد و طعمه دست آنها مى گردد و او را مورد تجاوز قرار داده و شرافت و احترام او را از بین مى برند. در نتیجه زن از راه نامشروع باردار مى شود و براى اینکه راز آن عمل زشت و پلیدش فاش نشود ناچار مى گردد جنین را سقط کند. آمار کورتاژ، در کشورهاى غربى که بى حجابى بسیار است هولناک است و روز به روز در افزایش است .
در گزارش ویژه اى آمده است :
در لندن آمار سقط جنین از سال 1969 تا سال 1970 از 50 هزار به 83 هزار رسیده .
و در سال 1971 آمار مزبور به 200 هزار مسطور گردیده
و این نسبت در فرانسه افزایش یافته بطورى که در هر 200 نوزاد 46 تا 143 آن سقط جنین بوده .
و در شوروى در هر سال شش میلیون سقط جنین دارد حالا که بدتر است
.بى حجابى یا بدحجابى باعث بیمارى هاى خطرناک
یکى از مفاسد بى حجابى ، فساد اخلاق جوانان و گرایش ایشان به انحراف جنسى مى باشد. زنى که با بى حجابى و خود نمائى به بازار و خیابان مى آید اگر جوانى که در مرحله دیوانه کننده غریزه جنسى قرار دارد او را ببیند، آیا فکر کرده ایم به سر آن چه خواهد آمد؟
طبعا غریزه جنسى در او تحریک مى شود، و در صدد برمیآید که به هر وسیله اى غریزه خود را اشباع کند. او اگر متدین و معتقد به اسلام نباشد به استمناء، لواط، زنا، تجاوز به ناموس دیگران پناه مى برد و این جنایات ، گذشته از آنکه مخالف دین خدا و حکم خداست ، باعث بیماریهاى خطرناک و پیش آمده هاى ناگوار مى شود.
حتى در گزارشى آمده است که در آمریکا تعداد بیمارستانهایى که اختصاص به امراض جنسى دارد به 650 بیمارستان مى رسد
و شکّى نیست که آن زن بى حجاب که باعث انحراف جوانان مى شود، در جرم ، کیفر و عذاب آنها شریک است ، زیرا او بخاطر خودنمائى و هرزگى خود، غریزه جوانان را تحریک کرده است ، وآنان را روانه فساد کرده است .
این در صورتى است که جوان ، متدّین نباشد، ولى اگر متّدین و معتقد به اسلام باشد، غریزه جنسى را در درون خود فرو مى نشاند، و با تمایلات خود مبارزه مى کند. و به خدا پناه مى برد، و هرگونه رنجى را در این زمینه متحّمل مى شود. (و اى بسا به ناراحتیهاى روانى مبتلا مى شود).
در این صورت نیز زن بى حجاب مسئول است ، زیرا او باعث آزار این جوان شده ، و گناه کیفر آن را بعهده گرفته است .

بى حجابى یا بد حجابى عامل خودکشى ها 
در کشورهایى که قانون حجاب رعایت نمى شود، افزایش روزافزون بیماریهاى روانى بخوبى مشهود است .
پرفسور سیمورهالک مدیر قسمت روانى دانشگاه ویسکونیسن مى گوید: فقط در این دانشگاه سالانه بیش از 800 دانشجو به کلینیک بیماریهاى روانى مراجعه مى کنند. نه تنها من و همکارانم بلکه اکثر روان شناسان دانشگاه هاى آمریکا از وضع روحى نسل جدید آمریکا دچار وحشت شده اند.

توماس اکمبس مى گوید: لذت هاى جسمانى در اوّل کار به ما لبخند مى زند ولى عاقبت نیش زهر آلود خود را در روح ما فرو برده و هلاکمان مى کند.

غنچه به باغ ایمن است تا بود اندر حجاب

آفت جان و دل است ، چهره عیان داشتن

آمار وحشتناک خودکشى ها در غرب نیز نشان دهنده میزان اختلالات روانى موجود در غرب مى باشد.
بنابر نوشته دیل کارنگى روان شناس مشهور آمریکائى در آلمان سالانه ده هزار نفر خودکشى کرده اند.
البته این رقم جدا از 13000 نفرى هستند که نجات یافته اند.
در فرانسه نیز سالانه 35 هزار نفر دست به خودکشى مى زنند.
طبق آمار یونسکو در هر دقیقه یک نفر در آمریکا در صدد خودکشى برمى آید.
بنابر این به نمایش گذاشتن اندام یا زیورهاى خویش در زنان نه تنها علامت یک بیمارى روانى محسوب مى گردد بلکه بیمارى زا نیز بوده و امراض روانى ، در دیگران ایجاد خواهد نمود.اینها نشان دهنده گوشه اى از مسائل روانى فساد است . اى اهل عقل عبرت بگیرید.



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 90/2/18 ساعت 11:3 صبح موضوع دانستنی های مذهبی | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
http://www.games-casino.us/
با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید