زنانى که حجاب دارند از سلامت روانى برخوردارند و در خود کمبودى احساس نمى نمایند و تمایلى هم به جلب توجه دیگران ندارند، ولى زنانى که بى حجابند داراى عُقْده حقارت هستند و با نمایش زیبائیها و زینت و نوع پوشش ، مى کوشند تا حس کمبود خود را بنحوى مرتفع نمایند.
روان شناسان در این باره چنین مى گویند: زنان و مردانى که در تعویض ‍ لباس و انتخاب رنگهاى متنوع مبالغه و وسواس دارند جز جبران یک نقیصه ذاتى کار دیگرى نمى کنند، زیرا افراط در لباس پوشیدن هم ، نظیر افراط در حرف زدن است و نوعى مبالغه زیاده روى است و زیاده روى هم شکل منحرف و پى گم کرده از حس حقارت است .
زنى که مورد توجه مردان نباشد مى کوشد تا با پوشیدن لباسها و زینتهاى مختلف جبران نازیبائیهاى خود را کرده و احیانا توجه دیگران را از نقائص ‍ صورى خویش منحرف سازد.

آرى انتخاب لباس و نحوه پوشش و آرایش چهره مانند رنگ رخساره از سرّ ضمیر خبر مى دهد، افرادى که دچار کمبود شخصیت هستند مى کوشند با لباسى که تن مى کنند براى خود نوعى تشخّص و تعیّن ایجاد کنند، بنابر این مى توان حجاب را علامت سلامت روحى زن دانست ، و بى حجابى را نشان بیمارى روانى .
در روایت نیز به این نکته اشاره گردیده است :
امام صادق (ع ) مى فرماید: کَفى بِالْمَرءِ خِذْیاً اَنْ یَلْبِسَ ثَوْباً یَشْهُرَهُ. در
خذلان و پستى (عقده حقارت ) فرد همین بس که لباسى مى پوشد تا بوسیله آن مشهور گردد. (توجّه دیگران را جلب کند).
بى حجابى یا بدحجابى باعث از هم گسیختگى جامعه است 
یکى از عوامل مهّم فحشا و منکرات ، و جرایم ویرانگر و گیج کننده در جهان غرب که ناله همه را بلندکرده است . برهنگى و بى حجابى است .
مطابق آمارهاى قطعى و مستند، روز به روز، بلکه ساعت به ساعت و لحظه به لحظه بر تعداد بهم پاشیدگى خانواده ها و طلاق ، و فرزندان نامشروع و انحرافات جنسى مى افزاید که هر کدام از اینها عاملى براى جرایم و انحرافات گوناگون و بسیار دیگر خواهد شد، بطورى که دانشمندان تربیتى براى اصلاح جامعه ناامید شده اند، زیرا یکى از علل مهم آن این است که بازار برهنگى و دورى از حریم حجاب و عفاف وآزادى در روابط، زنان را به صورت کالاى مشترک در آورده ، به طورى که دو همسر تعلّق به خود ندارند، در نتیجه قداست پیمان زناشویى مفهومى ندارد، و به دنبال این برنامه ، خانواده ها همچون تار عنکبوت به سرعت متلاشى مى شوند، و کودکان ، بى سرپرست مى مانند، و همین وضع اساس اعتیاد، بزه کارى ، انحرافات شدید، و قتل و جنایت را پى ریزى مى نماید، و جامعه را به صورت فساد و لجام گسیخته درمى آورد، تا آنجا که آمار طلاق در آمریکا به 50 در صد رسیده ، یعنى از هر دو نفر خانواده زندگى یک نفرشان به طلاق و بهم پاشیدگى کشیده شده است .
و از صفحات حوادث روزنامه ها که بیانگر نمونه هایى از جنایات هولناک و تباهیهاى جامعه است ، به خوبى مى توان به پیامدهاى شوم بى حجابى یا بد حجابى پى برد.



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در دوشنبه 90/2/19 ساعت 9:0 صبح موضوع دانستنی های مذهبی | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت