سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در مدح و منقبت امام علىّ علیه السلام


تا صورت پیوند جهان بود، علىّ بود
تا نقش زمین بود و زمان بود، علىّ بود
شاهى که ولىّ بود و وصىّ بود، علىّ بود
سلطان سخا و کرم و جود، علىّ بود
آن شیر دلاور که ز بَهر طَمَع نفس
در خوان جهان پنجه نیالود، علىّ بود
آن کاشف قرآن که خدا در همه قرآن
کردش صفت عصمت و بستود، علىّ بود
آن شاه سرافراز که اندر ره اسلام
تا کار نشد راست نیاسود، علىّ بود
آن قلعه گشائى که در از قلعه خیبر
بر کند به یک حمله و بگشود، علىّ بود
دم به دم ، دم از ولاى مرتضى باید زدن
دست و دل بر دامن آل عبا باید زدن
نقش حبِّ خاندان بر لوح دل باید نگاشت
مُهر مِهر حیدرى بر دل چو ما باید زدن
هر درختى کو ندارد میوه حُبّ علىّ
اصل وفرعش چون قلم سر تا به پا باید زدن (2)
چه شود که اى شه لافتى نظرى به جانب ما کنى
که به کیمیا نظاره اى مس قلب تیره طلا کنى
یمن از عقیق تو آیتى ، چمن از رخ تو روایتى
شکر از لب تو حکایتى ، اگرش چه غنچه تو واکنى
به نماز لب تو تکلّمى ، به نماز غنچه تبسّمى
به تکلّمى و تبسّمى ، همه دردها تو دوا کنى
تو شه سریر ولایتى ، تو مه منیر هدایتى
چه شود که گهى به عنایتى ، نگهى به سوى گدا کنى
تو به شهر علم نبىّ درى ، تو ز انبیاء همه برترى
تو غضنفرىّ و تو صفدرى ، چه میان معرکه جا کنى
تو زنى به دوش نبى قدم ، فکنى بُتان همه از حرم
حرم از وجود تو محترم ، تو لواى دین به پا کنى



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 90/2/25 ساعت 8:54 صبح موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


شیوه هاى استعمار در انتشار فساد

استکبار جهانى از شیوه هاى ذیل براى اهداف شوم خود استفاده مى کند:
1 تضعیف مکاتب صحیح و سست کردن عقائد: باابراز فرضیه هاى بظاهر علمى نظیر فرضیه هاى فروید یا بوجود آوردن مذهب مثل بهائیت مبانى فکرى فساد را مستحکم نماید. با دقّت در تاریخ علوم وادیان بخوبى مى توان دریافت که برخى از فرضیه هاى بظاهر علمى یا اندیشه هاى مذهبى باطل ریشه استعمارى دارد سعى در جا انداختن فرهنگ لذّت و فراموشى هدفهاى متعالى از این اقدامات است .
2 هدایت و تفسیر تاریخ و علوم و حتّى مذهب در جهت منافع خویش : همفر جاسوس انگلیسى مى گوید: باید ثابت کنیم که پوشیدگى زن از دوران بنى عباس متداول گشته و مطلقا سنّت اسلام نیست .
مردم همسران پیامبر را بدون حجاب دیده اند... پس از آنکه حجاب زن با تبلیغات وسیعى از میان رفت وظیفه ماءموران ما آنست که جوانان را به عشق بازى و روابط جنسى با زنان غیر مسلمان سوق دهند و کاملا بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنان تقلید کنند.
مى بینیم که تاریخ و احکام اسلامى خود را نیز باید از جاسوسان انگلیسى بیاموزیم و آنان براى ما باید مطالب را اثبات نمایند و شیوه زندگیمان را بیان نمایند.
3 مخلوط کردن فرهنگ محلى با فرهنگ فساد: در ترویج فساد براى هر کشور بفراخور حال آن برنامه ریزى مى کنند. لذا مى بینیم از نظر پوشش در بعضى از کشورها تنها سرو گردن زن نمایان است ، در برخى دیگر سروگردن با مقنعه پوشیده امّا دامنهاى رنگى جذاب با پاهاى برهنه و بدون جوراب وناخنهاى لاک زده تحریک صورت مى گیرد.
امّا در هند شکم زنان نمایان است اگر چه بقیه اندام آنان پوشیده است ، یا از مراسم مختلف براى این مقصد شوم استفاده مى گردد. مثلا در ایران از مراسم عروسى در برخى دیگر کشورها از جشن گندم براى اختلاط زن و مرد استفاده مى شود.
4 طرح شعارهاى عوام پسندانه بطور مثال : مى گویند: دلت پاک باد حجاب یک امر ظاهرى است در حالى که پاکى دل تنها با داشتن حجاب میّسر است .
یا مى گویند: دیگر جامعه عوض شده است جامعه امروز اینگونه مى پسندد ولى ما نباید تحت تاءثیر محیط باشیم بلکه باید بر محیط تاءثیر بگذاریم در زمستان همه جا سرما هست اما باید خود را از سرماخوردگى حفظ کنیم .
5 القاء فرهنگ و مطالب غرب در تمام برنامه هاى صوتى ، تصویرى ، فلیم هاى سینمائى ، تئاترها مجلات و روزنامه ها و کتب منتشر شده خود با استفاده از تکنیکهاى روانشناسى و روانکاوى ، گفته مى شود تنها در تهیه برنامه هاى رادیوئى اسرائیل 40 متخصص روانشناس شرکت داشته تا مطالب به شنونده القاء گردد.
6 طرّاحى و تولید لباس و کفشهاى تحریک آمیز ارزان قیمت : تا مردم براى خرید به آنها روآورده و کم کم بطور ناخودآگاه الگوى مصرف عادى جامعه گردد، بنظر شما آیا کفشهاى صدادار که توجه دیگران را جلب مى کند بدون طراحى استکبار تولید مى گردد؟
آیا جورابهاى نازک با این فراوانى و با مدلهاى مختلف بدون برنامه ریزى قبلى تولید و توزیع مى گردد؟
7 ترویج مُد گرائى بصورت مستقیم و غیر مستقیم .
8 قالب کردن تجدد بجاى تمدن ، فساد بجاى علم ، شهوترانى بجاى پژوهش .
9 ایجاد خانه هاى فرهنگ ، رفت و آمد به کشورهاى فاسد، وحتى از روابط تجارى در اشاعه فساد استفاده مى شود.
10 فراهم آوردن امکان تحصیلات عالیه براى جوانان با توجّه به محدودیت آن در کشورهاى سوم ، جهت غرب یا شرق زدگى آنان و باصطلاح تربیت مزدوران محلّى اشاعه دهنده فرهنگ مبتذل غرب بوسیله تعلیم دانش البته این اقدامات معمولا بصورت تدریجى انجام مى شود بطورى که کم کم لباس مورد نظر آنان عادى شده و حتى نسل بعد نمى داند که آداب و پوشش نیاکانش به چه صورت بوده است ، زیرا حساسیّت ها بتدریج از بین مى رود و با عادى شدن یک انحراف ، درمان آن نیز مشکل تر مى شود.
بطور مثال ابتداء چادر حذف مى گردد و بعد مقنعه ها تبدیل به روسرى مى گردد، کم کم مانتوها تنگ یا کوتاه شده آنگاه جوراب جاى شلوار مى گیرد و جورابها هر روز نازکتر مى شود و... باشد که با هوشیارى ترفندهاى دشمن را شناخته و با آن به مقابله برخیزیم . واصالت فرهنگى فکرى و مذهبى خویش را پاس داریم و دشمن را از نفوذ و سلطه ناامید نمائیم .

بحران روسرى نشانه وحشت غرب 
چندى قبل دخترانى که باپوشش اسلامى در مدارس انگلستان و فرانسه حاضر شده بودند توسط مدیران این مدارس اِخراج شدند.
این اِخراجها و اعتراضات و گفت و شنودهاى مربوط به آن ، کم کم سراسر مطبوعات اروپا را فرا گرفت و بحرانى را بوجود آورد که اصطلاحا بحران روسرى نامیده شد.
بدون شک انتخاب نوع پوشاک جزء ابتدائى ترین آزادیها و از بدیهى ترین حقوق انسانى مى باشد. پس چرا در اروپا که خویش را مهد و مُدّعى حقوق بشر مى داند از پوشش حجاب جلوگیرى مى شود؟
آیا کسى که طبق اعتقادات خویش لباس مناسب و مورد نظرش را پوشیده مى بایست از مدرسه اخراج گردد؟
این موج خشونت که قبلا در کشور ترکیه ، با اخراج دانشجویان دختر با حجاب اعمال گردیده بود، نشانه وحشت و هراس استکبار جهانى از حفظ حجاب اسلامى است ، زیرا حجاب توجّه زنان روشنفکر را به خود جلب کرده و آنان را به اندیشه و تفکّر وا مى دارد.
یکى از مؤ سسات مطالعاتى لندن اعلام کرد آمار گرایش به اسلام بعد از پیروزى انقلاب اسلامى ایران افزایش یافته است .
طبق این گزارش اکثر کسانى که به اسلام گرویده اند زنان تحصیل کرده غرب هستند! این گزارش نشان مى دهد که آنها ازنشر اسلام و حضور مسلمانان با هویت اسلامى بیمناکند و فشار زندگى ماشینى ، حاکمیت سرمایه و شستشوهاى مغزى ، مسخ انسانیت ، تهاجم همه جانبه رادیو تلویزیون ها به افکار انسان غربى ، نتوانسته جلو باز گشت زنان را به فطرت انسانى خویش بگیرد.
این بحران زنگ خطرى براى قدرتهاى بزرگ است ، چرا که بیدارى انسانها و باز گشت مسلمانان را به فرهنگ اسلامى خویش نوید مى دهد.با این بیدارى ، تحقیر فرهنگ ، به یغما رفتن ثروتهاى عظیم اقتصادى که سلطه همه جانبه آنها و فقر روز افزون کشورهاى جهان سوم را بدنبال خواهد داشت ، پایان مى پذیرد.
بحران روسرى فصلى دیگر از باز گشت مسلمان به هویت اسلامى خویش مى باشد که این بار سنگر حجاب بدفاع از آرمانهاى خود پرداخته اند.
دشمن بخوبى مى داند که با حفظ حجاب جائى براى استحمار ملتها باقى نمى ماند و بزودى پایه هاى قدرت پوشالى آنان در هم خواهد شکست .
پس خواهرم تو نیز ارزش حجاب را بدان . آنقدر که دشمنان براى از بین بردنش حساسیّت نشان مى دهند تو نیز براى حفظش پافشارى کن .
خواهرم جایگاه بلند سربندى و چادر را ارج بگذار و بدینوسیله با دشمنان فرهنگ و کشورت ستیز کن .
(119)
رعایت حجاب 
1 پاسخى است به نداى درونى فطرت .
2 نشانه تمدن است نه ارتجاع .
3 در همه ملل رواج داشته و فرهنگ ملى ماست .
4 شخصیت و احترام زن را فزونى مى بخشد.
5 مایه سلامت جسم و آرامش روانى است .
6 مجوز ورود زن به جامعه است نه مانع از آن .
7 باعث استحکام و افزایش نهاد خانواده مى باشد.
8 عامل استوارى جامعه و زمینه ساز ترقّى آن مى باشد.
9 احیاگر ارزشهاى متعالى است .
10 جاذبه زن را بالا برده و استعدادهاى ادبى را شکوفا مى سازد.
11 اجراى قانون الهى است و رضایت خداوند را به همراه دارد.
بى حجابى و فساد 
1 با فطرت و تمایلات درونى انسان توافقى ندارد.
2 مایه سقوط ارزش و جاذبه جنس زن مى باشد.
3 شخصیت انسانى زن را بفراموشى سپرده و تنها اذهان را به زیبائیهاى جسمى او متوجه مى سازد.
4 زن را تا حد یک کالا تنّزل داده و او را ابزار تبلیغ کالاهاى بُنجل قرار مى دهد.
5 یکى از نمودهاى عقده حقارت بوده و موجب بسیارى از بیماریهاى جسمى و التهابات روانى مى باشد (آمار مرگ و میر و مبتلایان بامراض ‍ روانى را فزونى مى بخشد).
6 فرهنگ برهنگى ، برهنگى فرهنگى است و از علائم توحش ‍ محسوب مى شود.
7 باعث فرسایش استعدادها و مانع استفاده از نیروى زنان است .
8 اذهان را به شهوترانى متوجه و از ارزشهاى متعالى و تربیت صحیح منحرف مى سازد.
9 بنیان خانواده را سست کرده و آمار طلاق را افزایش مى دهد.
10 بازار مصرف کالاهاى شرکت هاى چند ملیتى را گسترش مى دهد.
11 از حربه هاى خطرناک استعمار است که بارها براى سقوط جامعه ها از آن استفاده شده است .
12 زمینه ساز تسلط همه جانبه بیگانگان مى باشد.
13 زیر پا نهادن قانون واجب الهى است که عواقب خطرناکى را بدنبال دارد.



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 90/2/25 ساعت 7:0 صبح موضوع دانستنی های مذهبی | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


نخبگان آی تی را بهتر بشناسیم

 

در دنیا انسان های معدودی وجود دارند که در زندگی خود و آدم های دیگر تاثیر می گذارند. افرادی که به عنوان نخبگان دنیای اینترنت معرفی شده‌اند از آن دسته افراد هستند. افرادی که دنیای اینترنت را به گونه ای ‌موثر متحول ساختند، افرادی هستند که در ابتدا به رویا‌ها و آرزو‌های شخصی خود بها داده و آنها را به واقعیت‌های ملموس تبدیل کرده اند. این افراد مشهور و نامی قبل از تحقق رویا‌هایشان تنها افراد عادی و بعضا فقیر یک جامعه بوده اند.

تفاوت‌های فردی اینگونه افراد از آنجا آغاز می شود که به عنوان یک انسان واقع گرا شروع به باور‌ رویا‌ها و روح دادن به آرزو‌های خود می کنند. تبدیل رویا‌ و آرزو‌ها به واقعیت های ملموس و پیش رو بطوری که جامعه‌ و آینده افراد آن را متحول سازد، کار بزرگی است اینطور نیست؟ این ها همان کاری است که افراد زیر به عنوان نخبگان دنیای اینترنت انجام داده‌اند.
وینت سرف و باب کان


وینت سرف و باب کان "Vint Cerf and Bob Kahn" افرادی بودند که پروتکل TCP/IP را پایه گذاری کردند. پروتکلی که بین کامپیوترهای یک شبکه امکان ارتباط و انتقال پیام می‌دهد. اینترنت بر پایه این پروتکل ساخته شده است. وینت سرف در یک سخنرانی به نکته جالب توجه‌ی اشاره می کند که اینترنت آینه‌ای تمام نما از اجتماع افراد است و نکته دیگر اینکه ارسال هرزنامه، یکی از آثار جانبی رایگان بودن سرویس ایمیل است.


مایکل هارت


مایکل هارت "Michael Hart" فردی که اولین کتاب الکترونیک جهان را به تحریر در‌ آورد. او بنیانگذار پروژه گوتنبرگ است و خود او اولین کتابخانه دیجیتال دنیا را جمع آوری کرده است. راهکارها و برنامه‌های او امروزه زمینه ساز فرصت هایی ارزشمند همچون رسانه الکترونیک و آموزش مجازی شده است.


ری تام لینسون


ری تاملینسون "Ray Tomlinson" به "پدر ایمیل" مشهور است. وجود برنامه بی نظیری چون ایمیل یا پست الکترونیکی در دنیای اینترنت، مدیون برنامه نویسی کهنه کار یعنی ری تاملینسون ‌است. او اولین نفری بود که در حین پی ریزی سرویس ایمیل علامت معروف @ را برای نشانه گذاری در این سرویس برگزید تا امروزه میلیاردها نفر در سراسر دنیا از آن استفاده می کنند. با توجه به کاربری وسیع اینترنت، می‌توان گفت؛ ایمیل یا همان پست الکترونیک یکی از نیازها و ضرورت جامعه و زندگی امروزی بشر است.


پیر مراد امیدیار


پیر مراد امیدیار مایه مباهات ایران زمین است. او یک کارآفرین دو رگه ایرانی- آمریکایی متولد فرانسه است. امیدیار با بینش و شناخت از طبیعت انسان‌ها، سرویس خرید و فروش eBay را راه‌اندازی کرد. امیدیار بر این باور است که ابزار یا شی که برای یک نفر ممکن است، بی ارزش باشد، امکان دارد برای دیگری با ارزش و کاربرد داشته باشد. او با همین استدلال و منطق سبب ایجاد و راه اندازی سایت عظیم خرید و فروش یا eBay در عرصه اینترنت شد. سایتی برای داد و ستد و مزایده کالاها و خدمات در سرتاسر جهان که برای خود غولی شده است.


استیو جابز


استیو جابز یکی از موفق ترین کارآفرین‌های نسل حاضر است. موفقیت او داستانی افسانه ای دارد. او در دوره دانشگاهی پس از شش ماه از دانشگاه اخراج شد. زندگی او به سختی می‌گذشت. به گونه‌ای که در کف اتاق دوستان خود می خوابید و برای گذران زندگی، بطری‌های خالی جمع آوری کرده، می فروخت. با این کار او تنها 5 سنت پول برای غذا بدست می‌آورد. با این وجود او همه سختی‌ها را تحمل کرد تا اینکه بالاخره توانست شرکت اپل و شرکت انیمیشن پیکسار را بنیاد گذارد. ابداع و طرح‌های این نابغه دنیای فن‌آوری یعنی استیو جابز برای همیشه در تاریخ جهان اینترنت ثبت شده است. او چهره‌ای محبوب و قابل احترام میلیون ها نفر از مردم دنیا است. همچنین سخنرانی قابل در زمینه رمز و راز موفقیت و شکست‌های انسانی است که بسیار تاثیر گذار است. چرا که بیشتر ‌آنها تجربه‌های قابل لمس زندگی خود اوست.


بیل گیتس


ویلیام هنری گیتس سوم مشهور به بیل گیتس رئیس و موسس شرکت مایکروسافت است. او در سیزده سالگی اولین نرم فزار خود را که یک بازی ساده بود، نوشت. گیتس بیشتر وقت خود را با دوست خود پل آلن که در زمینه سخت افزار کامپیوتر مهارت داشت، به برنامه نویسی کامپیوتری می‌گذراند. سال ???? با همکاری پل آلن شرکت کوچکی بنام Microsoft با شعار "در هر خانه یک کامپیوتر" تاسیس کرد. شرکتی که انواع زبانهای برنامه سازی را برای کامپیوترهای مختلف تولید کرده و می‌کند. بعدها شرکت مایکروسافت با تولید سیستم عامل گرافیکی Windows و محصولات موفق دیگر گامهای بزرگتری بسوی موفقیت برداشت. طبق آخرین آمار بیش از ?? درصد از دارندگان کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان از محصولات مختلف مایکروسافت استفاده می‌کنند. بیل گیتس با بیش از ?? میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شده است.


لاری پیج و سرجی برین


کمتر کسی در دنیای اینترنت وجود دارد که نام این دو اعجوبه وب یعنی لاری پیج و سرجی برین بنیان گذاران شرکت گوگل را نشنیده باشد. این دو با خلق موتور جستجوی گوگل، مسیر رشد و توسعه وب را تغییر دادند. شرکت گوگل در آغاز با ایده و سرمایه شخصی آنها تاسیس شد و دیری نپایید که با درخشش سریع خود توانست به غولی دست نیافتنی و محبوب تبدیل شود. می‌توان به جرات گفت که تمامی کاربران اینترنت در دنیا از سرویس آنها استفاده کرده یا می کنند. این دو نابغه الگوی خوبی برای موفقیت جوانان دنیا هستند.


استیوارت باترفیلد و کاترینا فیک


استیوارت باترفیلد و کاترینا فیک یک زوج موفق و نابغه‌ای هستند که با رشد اینترنت به فکر و طراحی سایتی برای، اشتراک گذاری عکس‌ها در اینترنت افتادند. آنها با تلاش مستمر توانستند، سرویس به اشتراک گذاری عکس flickr را پایه گذاری کنند. این سایت در آغاز به صورت یک بازی آنلاین راه‌اندازی شد و در مدت کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین سایت‌های اینترنتی تبدیل گشت. این سایت در حال حاضر به یکی از فعالیت های ناگسستنی افراد و کاربران اینترنتی تبدیل شده است. با محبوبیت و کسب شهرت جهانی این سایت توسط صاحبان یاهو خریداری شد.


سر تیم برنرزلی


تیم برنرزلی اولین کسی بود که نام World Wide Web (با علامت اختصاری www) را برای آدرس سرویس کلاینت و سرور پایه گذاری کرد. او مرورگر ساده‌ای را خلق کرد تا به وسیله آن بتوان مطالب و اطلاعاتی که بیش از یک متن خالی هستند در اینترنت ارائه داد. مانند لینک یا پیوند که اینترنت را به یک منبع اطلاعاتی نامحدود تبدیل کرده است. او در حال حاضر رییس کمیته W3C است که وظیفه تدوین و پیشبرد استاندارد‌های جهانی اینترنت است.



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در شنبه 90/2/24 ساعت 9:42 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


اهداف استعمار از کشف حجاب

این اهداف را از زبان خود آنان بشنویم :
در پُروتکل اندیشمندان یهود آمده است : ما باید کارى کنیم که اخلاق در همه جا ویران شود تا راه سیطره ما را بگشاید فروید از ماست وبزودى روابط جنسى زن و مرد چنان آشکارا و بر ملاء انجام مى شود که در نظر جوان ، دیگر هیچ چیز مقدسى مفهوم نداشته باشد.
پیوسته همت و هدف او اشباع غرائز شهویش گردد در آن صورت است که اخلاق فرو مى ریزد.
فرانتس فانون که از طرف فرانسه مدیر بخشى از روانکاوى یکى از بیمارستانهاى الجزایر بود مى گوید: مسؤ لین ادارى فرانسوى که در الجزایر ماءموریت داشتند اصالت ملت را نابود سازند و از طرف مراجع مربوطه موظف بودند مطلقا تمام شکلهاى زندگى را که ممکن است از نزدیک یا دور واقعیت و اصالت ملى را خاطرنشان مردم سازد، تجزیه کرده از هم بدرند.
(حداکثر کوشش خود را بر مساءله چادر تمرکز داده آنرا به منزله علامت اصالت ملّى و وضع خاص زن الجزایرى تلقّى کردند) آنگاه مى گوید: موضع گیرى آنچنانى نتیجه الهامى تصادفى نیست بلکه بعد از تجزیه و تحلیل هاى جامعه شناسان و مردم شناسان بود که متخصصین باصطلاح مسائل بومى و مسؤ لین ادارات عمومى کار خود را هماهنگ ساختند در بادى امر این روش تمسکى است ساده و روشن به ضرب المثل قدیمى که مى گوید: زنها را در دست بگیریم همه چیز بدنبال آن خواهد آمد.
کشفیات جدید جامعه شناسان فقط کارى که کرده اینست که به این فرمول قدیمى روش خالص علمى بخشیده است . وى حضور مختلط مردان با خانواده خود در مجالس جشن یا ازادواج با دختران فرانسه را از شیوه هاى انتقال فرهنگ فرانسه به خانواده هاى الجزایرى ذکر مى کند، بنا بر این اعترافات ، مى توان اهداف استعمار را بطور خلاصه چنین ذکر نمود.
1 تحقیر فرهنگى کشورهاى جهان سوم و تحمیل فرهنگ مبتذل غرب .
2 صدور فرهنگ تجدد و مصرف بجاى تعلیم مبانى تکنولوژى و علوم .
3 ایجاد جمود فکرى در اثر اشتغال به کامجوئى .
4 تهیه بازار مصرف کالاهاى تولیدى و در یک کلمه استعمار اقتصادى .
5 زمینه سازى براى تسلط سیاسى از طریق سلطه فرهنگى .
6 جلوگیرى از تحرک و هر گونه مبارزه علیه منافع استکبار و در یک کلمه تسلط همه جانبه بر جهان و منابع اقتصادى آن .



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در جمعه 90/2/23 ساعت 7:0 عصر موضوع دانستنی های مذهبی | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


تاریخچه بى حجابى

از فصلهاى گذشته بخوبى معلوم شد که تاریخ حجاب به آفرینش اولین موجودات روى زمین یعنى حضرت آدم و حوا (علیهماالسلام ) برمى گردد وفراز و نشیبهاى بى شمارى که در طول تاریخ رخ داده نتوانسته آن را از بین ببرد. تاریخ بى حجابى به سبک جدید آن از رنسانس علمى صنعتى اروپا آغاز مى شود و طبق شواهد تاریخى کارخانه داران بزرگ براى استفاده از نیروى کار ارزان قیمت زنان ، زمینه باصطلاح آزادى !! زنان و امکان حضور آنان را در محیط کار پدید آوردند.
زنان بى خبر از همه جا در تلاش فراوان براى دست یافتن بحقوق اوّلیه خویش !!گول این تبلیغات دروغین را خورده و آنان را در اینجهت یارى دادند!! دامنه این اقدامات کم کم کشورهاى اسلامى را نیز فرا گرفت و بصورت سلاحى کار آمد براى تضعیف معنویت و اخلاق و سقوط اسلامى بکار گرفته شد و استعمارگران در جهت ترویج آن از هیچ اقدامى فروگذار نکردند در این راستا واژه هاى بسیارى تغییر کرد مذاهب جدیدى توسط استعمار ساخته شد حرفهائى در قالب علمى مطرح گردید و... نخستین کشور اسلامى که اقدام بکشف حجاب از بانوان کرد افغانستان بود.
امان اللّه خان پادشاه افغانستان مسافرتى به اروپا کرده و در مراجعت از اروپا در سال 1306 شمسى به ایران آمد و از طریق خراسان بکشورش باز گشت به محض ورود به پایتخت اعلام نمود که زنان بایستى بدون حجاب باشند و نخست خود با همسرش بدون حجاب در مجامع و محافل ظاهر شد.
این بى پروائى آنهم در کشورى چون افغانستان موجب قیام عمومى در آن کشور گردید و امان اللّه خان ناچار به استعفا و ترک کشور شد .
دومین کشور را مى توان ترکیه دانست : بعد از سقوط دولت عثمانى در ترکیه آتاتورک در سال 1313 فرمان منع حجاب را صادر کرد.
در ایران آغازگر بى حجابى را زنى بنام قرة العین دانسته اند وى که در سال 1223 در یک خانواده مذهبى در قزوین بدنیا آمد با ظهور باب به این مسلک استعمارى پیوست . وى با کشف حجاب و آرایش کامل ظاهر مى گشت و به ترویج بهائیت مى پرداخت تا آنکه فشار افکار عمومى بر دولت ناصرالدین شاه بالا گرفت و قرة العین معدوم گردید.
ولى زمینه سازى براى کشف حجاب بطور رسمى همزمان با اقدامات آتاتورک آغاز گردید در سال 1313 وزیر معارف وقت مسافرتى به شیراز مى کند و بمناسبتى مجلس جشنى که از پیش تدارک دیده شده بود برپا مى کند که عدّه زیادى از طبقات مردم در آن شرکت نموده بودند پس از ایراد سخنرانیها و نمایش در خاتمه آن عده اى از دوشیزگان بروى صحنه (سِن ) نمایان مى شوند و ناگهان نقاب از چهره بر مى گیرند و ارکستر رقص ‍ مى نوازند و دختران به پاى کوبى مى پردازند.
اعتراض و فشار افکار عمومى در همان مجلس و در شهر بالا مى گیرد و رضا خان بخاطر هراس از قیام عمومى انجام این اقدام شوم را بتاءخیر مى اندازد. ولى پس از مسافرت به ترکیه و اطمینان از آنکه کشف حجاب در کشورهاى اسلامى قیام عمومى را بدنبال نخواهد داشت بصورت جدى وارد عمل مى گردد.
کتاب تاریخ بیست ساله ایران در اینباره مى نویسد: مجالس جشن و سخنرانى ابتدا در تهران و شهرهاى شمال ایران و سپس بتدریج در سایر شهرها برقرار مى گردد. ولى پیشرفت زیادى نداشت و اکثریت مردم نه تنها استقبال نمى کردند بلکه با نظر تنفّر مى نگریستند تا روز 17 دیماه 1314 که شاه باتفاق ملکه و شاهدخت ها در جشن دانشسراى مقدماتى حضور یافتند.
محمود جم نخست وزیر وقت مى گوید: جالب تر از همه این بود که میهمانان حتى وزاء که یک عمر بود با هم دوست و رفیق بودند آنروز براى اولین بار صورت زنهاى یکدیگر را مى دیدند. چونکه تا آنروز هیچ دوستى مجاز نبود صورت زن دوست خود را ببیند.
البته این اقدامات بعد از به خاک و خون کشیدن اجتماع مردم مشهد صورت مى گیرد در این اجتماع که در تاریخ 21 تیر ماه 1314 براى انصراف شاه از عمل تغییر لباس و کشف حجاب در مسجد گوهرشاد قبل از اعلام رسمى آن تشکیل گردیده بود قزاقان دژخیم با کشتن بیش از دو تا پنج هزار تن و اسیر کردن 1500 نفر، مردم را سرکوب و مرعوب نمودند، این موج خشونت بنظر رضاخان اعلام رسمى کشف حجاب را با یک قیام عمومى مواجه نمى ساخت .
زیرا که با این عمل دژخیمانه بهمگان ثابت کرده بود که از هیچ اقدامى جهت این نقشه استعمارى اِباء ندارد.
رضاخان از این اقدامات طرفى نبست تبلیغات مطبوعات وابسته هم تاءثیر چندانى نداشت بالا خره با زور سر نیزه به عملى کردن کشف حجاب پرداخت .
امام خمینى در بیان خاطرات تلخ خود از این روز مى فرمایند: امروز هفده دى است من یادم هست که هفده دى چه شرارتى کرد این آدم (رضاخان )، چقدر به این ملت فشار آورد چه اختناقى ایجاد کرد، چه محترماتى را هتک کرد، چقدر سقط جنین شد.
در هفده دى و اطراف هفده دى چقدر ماءموران و دژخیمان او به زن ها تندى کردند و زن ها را از توى خانه ها بیرون کشیدند، کارهائى که او کرده است نمى شود شرحش داد.
مهدیقلى هدایت در این مورد مى نویسد: پلیس دستور یافت روسرى را از سرزنها بکشد، روسرى ها پاره شد و اگر ارزش داشت تصاحب ، مدتى زد و خورد بین پلیس و زنها دوام داشت بسیار زنها را شنیدم که از خانه بیرون نیامدند ولى این سلاح نیز مؤ ثّر واقع نشد.
این اقدامات توسط محمدرضا شاه نیز بطور جدى با برنامه ریزى گسترده و البته با ملایمت بیشترى دنبال شد تنها در یکى از جلسات برنامه ریزى کشف حجاب 31 برنامه اجرائى براى برداشتن چادر نظیر استفاده از صدا و سیما، انتشار مقاله ، آموزش غیر مستقیم کودکان در مدارس ، ممنوع بودن چادر براى دانشجویان و کارمندان به تصویب رسید.
و بتدریج بمرحله اجرا گذاشته شد، زنان شریف و نجیب ایرانى اگر چه تحت فشار همه جانبه تبلیغات و عملکرد این پدر و پسر بودند. لکن جز اندکى ناآگاه اصالت خویش را حفظ کردند و برگى دیگر بر افتخارات خویش افزودند و با پیروزى انقلاب اسلامى جهان را متوجه ارزش آن قانون الهى نمودند. (بنابر این مى توان گفت ؛ توطئه کشف حجاب توسط استعمار انگلیس طراحى گردید، بهائیت در ایران ماءمور زمینه سازى آن گردید و مزدوران انگلیس امان اللّه خان در افعانستان ، آتاتورک در ترکیه و رضاخان در ایران عامل اجراى این توطئه شوم بودند.)



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در چهارشنبه 90/2/21 ساعت 2:0 عصر موضوع دانستنی های مذهبی | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
http://www.games-casino.us/
با کلیک روی +۱ ما را در گوگل محبوب کنید