از امیدیه چه خبر: شهید محمد علی آذری در سال 1339 در میان خانواده مذهبی پا به عرصه وجود نهاد. با وجود ضعف بدنی، دارای هوش سرشاری بود. پس از طی دوران دبستان و راهنمایی، در مدرسه شهید آور به علت فقر مادی و موقعیت خانوادگی برای ادامه تحصیل، وارد آموزشگاه حرفه‌ای شرکت نفت شد. بعد از دو سال به عنوان کارگر برق به استخدام شرکت درآمد. وی نیز همچون دیگر جوانان به فعالیت‌هایی از قبیل پخش اعلامیه‌ها و نوارهای امام و نوشتن شعار روی دیوار پرداخت و به اعتصابات شرکت نفت شکل می‌داد و در همین موقع به کمک سایرین به ساختن حسینیه طالقانی آغاجاری پرداخت. 

بعد از پیروزی انقلاب به فعالیت‌های خود ادامه داد و با شروع جنگ تحمیلی به ندای امامش لبیک گفت و کار و تحصیل را رها کرد و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت. در یورش دشمن شکن، عملیات ثامن الائمه شرکت کرد و در این عملیات از ناحیه شکم و دست مجروح گردید و چندین ماه در بیمارستان نمازی شیراز بستری گردید و بعد از چند ماه با وجود بیماری به خدمت سپاه در آمد و به کارش ادامه داد؛ و بعد از حمله رمضان به‌عنوان تخریبچی آغاز به کار کرد و آن چنان در این امور پیشرفت کرد که او را به فرماندهی تخریب لشکر قدس منصوب نمودند. یکی از فرماندهان منطقه هشت سپاه می‌گفت، هرگاه در عملیاتی اطلاع می‌یافتیم، که شهید آذری در خط مقدم است با خیال راحت به عملیات می‌پرداختیم.

در عملیات مقدماتی والفجر، بر اثر اصابت ترکش از ناحیه پا مجروح شد؛ ولی بر اثر مسئولیت سنگین که احساس می‌کرد، و حاضر نبود برای معالجه به بیمارستان برود و می‌گفت، اکنون وقت نداریم ان شا الله بعداً می‌روم. با شروع مرحله اول عملیات والفجر، چون گذشته با پای مجروح در پیشاپیش سایر برادران به خنثی نمودن مین‌ها پرداخت و در حالی که شخصاً حدود 40 متر معبر در میدان مین دشمن باز کرده بود، هنگام تماس با بسیج ترکش به پشت کتف چپ، اصابت کرد و از سینه‌اش به درآمد. بلافاصله او را به اندیمشک و از آنجا به بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان منتقل کردند. سرانجام در تاریخ 1362/01/26 به آرزوی دیرینه خود، که همانا شهادت بود، نائل گشت. همیشه برادران دیگر را توصیه به تقوا و دعا می‌کرد و می‌گفت، رمز پیروزی ما از این دعا‌ها می‌باشد.

کانال اطلاع رسانی " از امیدیه چه خبر" را دنبال کنید: https://eitaa.com/az_omidiyeh_cheh_khebar



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 103/2/11 ساعت 10:18 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت