بسمه تعالی
اینجانب مدیر وبلاگ پیروان14 معصوم به نیابت از تمام دوستان پارسی بلاگی به حمایت از تمام مسلمانان جهان وتمام آزادیخواهان جهان وتمام کسانی که نمی خواهند به مقدسات شان توهین شود انزجار خود را آمریکاو صهیونسیم و تمام کسانی که نمی تواند پیشرفت اسلام را ببیند و تمام فکر وذکرشان فقط برآوردن منافع خود ونه حتی منافع ملی خود هستند اعلام می کنم.
آمریکایی که ادعا حقوق بشر می کند واگر کسی درمورد تاریخچه پیدایشس اسرائیل و افسانه هلوکاست تحقیق کند آن را زندانی یا به قتل می رساند چطور می تواند در کشور خودش می تواندببیند یک کارگردان صهیونیسم فیلمی موهن در مورد پیامبر اسلام حضرت محمد که درود خدا و ملائکه خدا براو وخاندانش باد بسازد و به مقدسات یک ونیم میلیارد مسلمان که عده ای از آن تابع خود امریکا می باشد توهین کند
آیا اگر کسی به مقدسات مسیحیان یا یهودیان یا دیگر ادیان وفرق توهین کنند آیا سرمداران آمریکا ودیگر کشور های حامی لکه ننگین وغده سرطانی اسرائیل ساکت بشینند
ولی با وجود بیداری هایی که درسراسر عالم گیتی به وجود آمده است و دیگر مسلمانان جهان از قبیل این توهین ها (قرآن سوزی ، هتک حرمت اماکان مقدس و مذهبی و توهین به شخصیت های بزرگ دین اسلام و...) تحمل نخواهند کرد و من از دولتمردانان کشور های اسلامی که نان اسلام را می خورند وخود را امیر مسلمانان می خوانند و به ظاهر نماز می خوانند و پیامبر را دوست دارند می خواهم که ساکت نشینند و از دولتمردان امریکا بخواهند که آن کارگردان افراطی ملعون را اعدام کنند و در سازمان به اصطلاح سازمان ملل قطع نامه ای بر ضد توهین به مقدسات ادیان صادر وتصویب نمایند
وعده خداوند نزدیک است .انشا الله
*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***
نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در پنج شنبه 91/6/23 ساعت 11:58 صبح موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت
اسم : جعفر
لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر
کنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی
نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( علیه السلام )
نام مادر : فاطمه ( ام فروه ) دختر قاسم بن محمد بن ابی بکر
زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری
در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول . بعضی ولادت ایشان را روز سه شنبه هفتم رمضان و سال ولادت ایشان را نیز برخی سال 80 هجری ذکر کرده اند . ( 1 )
محل تولد : مدینه منوره
عمر شریفش : 65 سال
مدت امامت : 34 سال
زمان رحلت ( شهادت ) : 25 شوال سال 148 هجری درباره زمان شهادت نیز گروهی ماه شوال و دسته ای دیگر 25 رجب را بیان کردند . ( 2 )
قاتل : منصور دوانیقی بوسیله زهر
محل دفن : قبرستان بقیع
زنان معروف حضرت : حمیده دختر صاعد مغربی ، فاطمه دختر حسین بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب( علیهم السلام )
فرزندان پسر : موسی ( علیه السلام ) - اسماعیل - عبدالله - افطح - اسحاق - محمد - عباس - علی
فرزندان دختر : ام فروه - فاطمه - اسما که اسماعیل ، عبدالله وام فروه مادرشان فاطمه دختر حسین بن علی بن حسین ( علیهما السلام )( نوه امام سجاد ) است . وامام موسی کاظم (علیه السلام) ، اسحاق و محمد که مادرشان حمیده خاتون می باشد . وعباس ، علی ، اسماء و فاطمه که هر یک از مادری به دنیا آمده اند .
نقش روی انگشتر حضرت : ما شاء الله لا قوة إلا بالله ، أستغفرالله .
اصحاب معروف امام صادق (علیه السلام) : ابان بن تغلب - اسحاق بن عمار- برید - صفوان بن مهران - ابوحمزه ثمالی – حریر بن عبدالله سجستانی زراره بن اعین شیبانی - عبدالله بن ابی یعفور-عمران بن عبدالله اشعری قمی .
روز زیارت ایشان : روزهای سه شنبه می باشد .
رخسار حضرت : بیشتر شمایل آن حضرت مثل پدرشان امام باقر (علیه السلام) بود . جز آنکه کمی لاغرتر و بلند تر بودند .
مردی میانه بالا ، سفید روی ، پیچیده موی و پیوسته صورتشان چون آفتاب می درخشید . در جوانی موهای سرشان سیاه و در پیری سفیدی موی سرشان بر وقار و هیبتشان افزوده بود . بینی اش کشیده و وسط آن اندکی برآمده بود وبر گونه راستش خال سیاه رنگی داشت .
ریش مبارک آن جناب نه زیاد پرپشت و نه زیاد کم پشت بود . دندانهایش درشت و سفید بود ومیان دو دندان
پیشین آن گرامی فاصله وجود داشت . بسیار لبخند می زد و چون نام پیامبر برده می شد رنگ از رخسارش تغییر می کرد .
گوشه ای از حیات امام صادق ( علیه السلام )
پدرش 26 ساله بود که او زاده شد . دوازده تا 15 سال بنابر اختلاف از عمر شریفش را درکنار جدش امام سجاد ( علیه السلام ) و نوزده سال را در کنار پدرش امام باقر ( علیه السلام ) گذراند .
پیامبر اکرم ( ص ) در خصوص انتخاب نام و لقب امام ششم فرموده است: وقتی که فرزندم جعفر متولد شد نام اورا صادق بگذارید زیرا فرزند پنجمش جعفراست وادعای امامت می کند و او در نظر خداوند جعفر کذاب است .
ابن بابویه و قطب راوندی روایت کرده اند : که از حضرت امام زین العابدین (علیه السلام) پرسیدند که امام بعد از تو کیست ؟
فرمود : محمد باقر شکافنده علوم است . پرسیدند که : بعد از اوامام که خواهد بود ؟ گفت : جعفر که نام اونزد اهل آسمانها صادق است.امام ششم شیعیان و رئیس مذهب تشیع درسال 114 هجری قمری در سن 31 سالگی به امامت رسید و ردای ولایت بردوش گرفت.
دوران امامت آن امام 34 سال بوده که با اواخر حکومت امویان واوایل حکومت عباسیان مصادف می باشد .
که حدود هجده سال آن ( 132-114 ) همزمان با حکومت امویان و شانزده سال آن ( 148-132 ة ) همزمان با حکومت عباسیان بود .
آن حضرت با پنج تن از خلفای بنی امیه - هشام بن عبدالملی ( 125-105 ه. ق ) ، ولید بن یزید بن عبدالملی ( 126-125 ه. ق ) ، یزید بن ولید بن عبدالملی ( 126 ه. ق ) ، ابراهیم بن ولید (126 ه. ق"( به مدت 70 روز )) و مروان بن محمد ملقب به حمار ( 132-126 ه.ق ) و دو تن از خلفای بنی عباس ابوالعباس ( عبدالله بن محمد ) معروف به سفاح ( 132- 136 ( 137 ) ه. ق ) و ابوجعفر معروف به منصور دوانیقی ( 158-136 ( 137 ) ه. ق ) معاصر بود .
در یک دسته بندی ، زندگانی امام جعفر صادق ( علیه السلام ) می توان به سه دسته کلی تقسیم نمود :
الف - زندگانی امام در دوره امام سجاد و امام باقر ( علیهما السلام ) که تقریبا نیمی از مر حضرت را به خود اختصاص می دهد . در این دوره ( 83-114 ) امام صادق ( علیه السلام ) از علم و تقوی و کمال و فضیلت آنان در حد کافی بهره مند شد .
ب - قسمت دوم زندگی امام جعفر صادق( علیه السلام ) ازسال 114 هجری تا 140 هجری می باشد . دراین دوره امام از فرصت مناسبی که بوجود آمده ، استفاده نمود و مکتب جعفری را به تکامل رساند . در این مدت ، 4000 دانشمند تحویل جامعه داد و علوم و فنون بسیاری را که جامعه آن روز تشنه آن بود ، به جامعه اسلامی ارزانی داشت .
ج - هشت سال آخرامام( علیه السلام ) قسمت سوم زندگی امام را تشکیل می دهد . دراین دوره ، امام بسیار تحت فشار و اختناق حکومت منصور عباسی قرار داشت . در این دوره امام دائما تحت نظر بود و مکتب جعفری عملا تعطیل گردید .
*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***
نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 91/6/21 ساعت 3:58 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت
ما انسانها برای انتخاب و اصلاح شیوه زندگی خود نیازمند الگو هستیم؛ الگوهایی که یا در تحقیقات علمی یا در تجربههای عملی کارایی آنها به اثبات رسیده باشد.
«مردم چهار گروهاند: گروهی از آنها اخلاق دارند و بهرهاى [از نیکى یا دیندارى] ندارند و گروهی از نیکى و دیندارى بهرهمندند اما اخلاق ندارند و گروهی که محکوم به نابودىاند، کسانى هستند که نه بهرهاى از خیر و صلاح دارند و نه اخلاق و اینان بدترین مردم هستند. گروهی که هم اخلاق دارند و هم از خیر و صلاح بهرهمندند، بهترین مردمند.»
وقتی میتوان بهترین شد، چرا از خود چنین موهبتی را دریغ کنیم؟
کار خوب فقط یک گام به سوی سلامت معنوی است. گام مهمتر، مراقبت از خوبیهاست. زمانی که درخت خوبی دچار آفتهایی چون فخرفروشی، منت گذاشتن و افشای اسرار دیگران شود، اثری از نیکی به جا نخواهدماند. سخن آقا این است:
«هر که احسانهاى خود را بر شمرد، بخشندگى خود را از بین برده است.»
اگر رفتاری در ما به شکل عادت درآید، روزی برای ما دردسر خواهد شد. آگاهی و رویارویی هوشیارانه با چنین مشکلی، نوعی پیشگیری از آسیب و گامی در ارتقای سلامت شخصیت ماست. از همین رو حضرت مجتبی(ع) هشدار میدهند:
«عادتها مقهور کنندهاند، پس هر کس در نهان و خلوتهاى خود به چیزى عادت کند، آن چیز او را در آشکار و میان جمع رسوا کند».
خطاهای شناختی و بیتوجهی به آنها، افراد را تا مرز افسردگی پیش میبرد. یافتههای روانشناسانی چون الیس و بک نشان میدهد فکرهای سمی، مایه بیماری ما هستند. پیشینه این یافته را در گوهرهای ناب امام حسن(ع) جستجو میکنیم:
«در شگفتم از کسى که درباره خوراک جسم خود مىاندیشد، چگونه درباره خوراک فکر خود نمىاندیشد؟ شکمش را از آنچه زیانبار است پرهیز مىدهد، اما در سینه خود چیزهایى مىسپارد که مایه نابودیاش مىشود.»
مشکلات و حوادث ناگوار، استرس زیادی به ما تحمیل میکنند. یکی از راهکارهای بازگشت به تعادل و سلامت در چنین شرایطی، پذیرش مساله و معنادهی به آن است. در سخنی دیگر، میتوان از تهدیدهای زندگی، فرصتهای طلایی ساخت. اندیشمندی میگوید: «اگر روزگار لیموترش دست شما داد، با آن شربت لیموناد درست کنید.» در یکی از رهنمودهای امام دوم خود میخوانیم:
«مصیبتها، کلیدهاى اجرند.»
فرد موفقی نیز میگوید: «از خداوند قدرت خواستم، او هم مشکلات را در زندگی من قرار داد.» زمانی که بدانیم بروز مشکلات زمینهای برای رسیدن به پاداشهای بزرگتر و پیشرفت معنوی است، کم نخواهیم آورد. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید.
«فکر چند نفر، بهتر از فکر یک نفر است.» این یک قانون عقلی رایج است. زمانی که برای حل مسالهای و گرفتن تصمیمهای مهم از فن مشورت بهره میبریم، احتمال خطا بسیار کاهش مییابد. همچنین زمانی که حاضر به مشورت میشویم، از خودگویی و بنبست خارج میشویم و به سلامت روان خود بهتر کمک میکنیم. ماندن در غار ذهن همیشه به نفع ما نیست. نظر امام مجتبی(ع) این است:
«هیچ مردمى با هم مشورت نکردند، مگر آنکه راه درست (حل مشکلات) را پیدا کردند».
در مشاوره ازدواج، نکتههای زیادی مطرح میشود. بیشتر این ملاکها، رنگ و بوی مادی و ظاهری دارد، به همین دلیل ضریب اطمینان را خیلی بالا نمیبرند؛ امام مجتبی علیهالسلام به مردى که با ایشان درباره ازدواج دختر خود مشورت کرد، کلید مطمئنتری دادند:
«او را به مردى با تقوا شوهر ده زیرا اگر دخترت را دوست داشته باشد، گرامىاش مىدارد و اگر دوستش نداشته باشد، به وى ستم نمىکند.»
شنیدهاید که شکایت روح آدمها را کوچک میکند؟ همچنین شنیدهاید که میگویند به جای شکایت از تاریکی، شمعی روشن کنید؟ ایمان یعنی تکیه به خدایی که در کنارش هیچ بنبستی وجود ندارد و زمانی که این ایمان درونی و نهادینه شود، نباید نارضایتی در زندگی عرض?اندام کند. ناخرسندی و ادعای ایمان با هم جمع نمیشوند و این قانونی است که از امام حسن(ع) میآموزیم:
«مومنى که از قسمت خود ناخشنود باشد و وضعیت خود را ناچیز شمارد، در حالىکه حاکم بر او (تعیین کننده سرنوشتش) خداست، چگونه مىتواند مومن باشد (و ادعاى ایمان کند)؟!»
واژه شخصیت از واژه پرسونا (Persona) به معنای «نقاب» گرفته شده است. روانشناسان میگویند که ما در شرایط اجتماعی و در ارتباطات خود از نقاب شخصیت استفاده میکنیم تا به خوبی شناخته نشویم. زمانی که این نقاب کنار برود، خود واقعی معلوم میشود و در آن شرایط است که نظر و فکر افراد نیز واقعی میشود. چنین واقعیتی در سخن امام مجتبی(ع) به خوبی مشاهده میشود:
«رأى و اندیشه جز به گاه خشم شناخته نشود.» در نتیجه برای داشتن ارتباط موثر در تمام ابعاد آن لازم است مهارت کنترل خشم را بیاموزیم و به هنگام برانگیخته شدن خشم، لب فرو بندیم.
یکی از دلایل افسردگی ما، محرومیتهاست که گاهی نام شکست بر آن میگذاریم؛ محرومیت از چیزهایی که دلمان میخواسته به دست آوریم و نتوانستهایم مانند شکستهای عشقی، مادی، شغلی و تحصیلی. زمانیکه تلاش کرده و نتیجه مطلوب نگرفته باشیم، شایسته نیست خود را سرزنش کنیم. پیشنهاد امام دوم چنین است: «آنچه را از دنیا خواستهاى و به آن نرسیدهاى، به منزله آن پندار که هرگز به اندیشهات خطور نکرده است». هنر عبور از ناکامیها، مایه نجات و سلامت روان ماست.
سلامت/گردآوری:گروه تندرستی و زندگی سالم
http://www.tebyan-zn.ir/healthy_safe_life.html
*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***
نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 91/6/19 ساعت 10:26 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت
عارف کامل و سالک الی الله حضرت آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه در زندگی با همسرشان بسیار اهل مدارا بودند، فرزند گرامی ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی بهجت در این باره می گوید:
*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***
نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در شنبه 91/6/18 ساعت 9:3 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت
از آنجا که همسرداری امری است دو جا نبه، در این بخش به جای همسرداری علی (ع) ، عنوان همسرداری در خانه علی (ع) انتخاب گردید لذا به چند اصل از اصول حاکم در همسرداری خانه علی (ع) و فاطمه زهرا (س) اشاره می گردد.
*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***
نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در پنج شنبه 91/6/16 ساعت 10:8 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت