خداى تعالى آتش دوزخ را بر ذریه حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام حرام کرده است


 (2) [مستدرک حاکم 3/ 152] از «عبد الله بن مسعود» روایت مى‏کند که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله فرمود: فاطمه علیها السّلام خود را از هر گونه پلیدى پاک و منزه داشت، خدا (به جبران این رفتار) آتش دوزخ را بر ذریّه او حرام کرد. مى‏گوید: سند این حدیث صحیح است.
مؤلف گوید: «ابو نعیم» این حدیث را در [حلیة 4/ 188]، «متّقى» در [کنز العمال 6/ 219]، «بزّاز»، «ابو یعلى»، «طبرانى» از «ابن مسعود» و «محب طبرى» در [ذخائر ص 48] و «ابو تمّام» در «فوائد» از «عبد الله» از پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله روایت کرده‏اند.
 (3) [کنز العمال 6/ 219] نقل مى‏کند که رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله به فاطمه علیها السّلام فرمود:
خداى تعالى فرزندان تو را به آتش دوزخ شکنجه نمى‏کند.
 «طبرانى» این حدیث را از «ابن عباس» از پیغمبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله روایت کرده است.
 (1) [همان کتاب 6/ 219] در حدیث آمده است: فاطمه زهرا علیها السّلام در دوران زندگى خود را از هر گونه پلیدى محافظت کرد و (به جبران آن) خداى تعالى او و فرزندانش را به بهشت مى‏برد.
 «طبرانى» این حدیث را از «ابن مسعود» روایت مى‏کند.
مؤلف گوید: پیش از این در باب «نطفه حضرت زهرا علیها السّلام از میوه‏هاى بهشتى بسته شده است و ...» و در باب «علت نامگذارى حضرت زهرا علیها السّلام به فاطمه و بتول و ...»، حدیثى را بیان کردیم که خداى تعالى آن حضرت و دوستانش را از آتش دوزخ دور مى‏سازد. و یا بدان جهت او را «فاطمه» گفتند که روز قیامت خداى تعالى آن حضرت و ذریه‏اش را از آتش دور مى‏گرداند و یا پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله فرموده است: به درستى خداى- عزّ و جلّ- دخترم فاطمه و فرزندانش و محبان او را، از آتش دور مى‏گرداند.

منبع:

    فضائل پنج تن علیهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت، ج‏4، ص: 73
                       



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 89/11/3 ساعت 11:9 صبح موضوع فاطمه زهرا(س) | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت