فاطمه علیها السّلام هنگام ارتحالش خبر داد که در حال قبض روح است


 (2) [مسند امام احمد حنبل 6/ 461] به سند خود، از «امّ سلمى» روایت مى‏کند که در آخرین بیمارى حضرت فاطمه علیها السّلام که در پى آن دار فانى را وداع گفت، من پرستارى آن حضرت را به عهده داشتم. در یکى از روزها که حضرت على علیه السّلام براى انجام کارى تشریف برده بود و حضرت زهرا علیها السّلام هم مانند روزهاى دیگر در بستر بیمارى بسر مى‏برد، فرمود: آب حاضر کن. آنگاه غسل کرد چنان غسلى انجام داد که مانند آن را ندیده بودم و به خادمه خود فرمود: جامه‏هاى نو مرا بیاور. جامه‏ها را پوشید. سپس فرمود: رختخواب مرا در وسط اتاق پهن کن.
رختخوابش را گسترانید. حضرت فاطمه علیها السّلام به پهلو و رو به قبله خوابید و دست مبارکش را زیر گونه‏اش نهاد و فرمود: اینک لحظه وداع رسیده و من به لقاء الله مى‏روم. چنانکه مى‏دانى بدنم پاکیزه است و غسل کردم و نیازى به غسل ندارم.
بنابر این بدن مرا براى انجام غسل، عریان مسازید. این جملات را به زبان آورد و درست همین لحظه جان به جان آفرین سپرد. «اسماء» گوید: طولى نکشید
على علیه السّلام وارد شد و جریان را به اطلاع آن حضرت رسانیدم.
 (1) مؤلف گوید: «محبّ طبرى» این حدیث را در [ذخائر ص 53] نقل کرده و در آغاز آن به جاى «ام سلمى»، «امّ سلمه» آورده است و در آخرش مى‏نویسد:
حدیث مزبور را «احمد» در «مناقب» و «دولابى» نقل کرده‏اند. و «ابن اثیر» هم در [اسد الغابة 5/ 590] از «ام سلمى» روایت مى‏کند.

فضائل پنج تن علیهم السلام در صحاح ششگانه اهل سنت، ج‏4،



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در یکشنبه 89/11/3 ساعت 11:7 صبح موضوع فاطمه زهرا(س) | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت