دل بى آلایش جوان، هنگامى که با نور ایمان و فروغ اندیشه ى عالمانه روشن شود گنجینه اى الهى است که فرآورده هاى آن، امروز و فرداى کشور را بهره مند مى سازد. در مرحله ى کنونى، آنچه مى باید پس از تحصیل علم، در صدر فعالیت هاى دانشجوئى قرار گیرد، ارتقاء فکرى دانشجویان در زمینه ى فرهنگ و سیاست است. امروز هیچ کس نمى تواند انکار کند که فورى ترین هدف دشمنان جمهورى اسلامى، تسخیر پایگاه هاى فرهنگى در کشور است. آنان در صددند بدین وسیله، باورهاى اسلامى و انقلابى را که اصلى ترین عامل ایستادگى ملت ایران در برابر نظام سلطه ى استکبارى است، از ذهن ها و دل ها بزدایند و باورهاى سلطه پذیرى و فرودستى در برابر غرب را به جاى آن بنشانند. تلاش آشکار از سوى واسطه ها و دست نشاندگان امپراتوری هاى زر و زور، در بسیارى از عرصه هاى فرهنگى براى تردیدافکنى در مبانى اسلام و انقلاب، امروز افراد دیر باور را نیز به دغدغه افکنده است، و کسانى که دیروز هشدار در برابر شبیخون فرهنگى را جدّى نمى گرفتند، امروز آن را به چشم خود مى بینید.

بى شک نخستین آماج این شبیخون، جوانان اند، به ویژه آنان که در جاده ى دانش و فرزانگى قدم برمى دارند و آینده ى فرهنگى و سیاسى کشور در دست آن ها است. درست است که دشمن به رغم تلاش و هزینه ى فراوان، نتوانسته است به محصول مورد نظر خود دست یابد، ولى به روشنى مى دانیم که مهم ترین پاسخ کوبنده ى بدخواهان، معرفت و ایمان روشن بینانه و قدرت تحلیل سیاسى است، و این ها همان است که تشکل هاى دانشجوئى شایسته ى همت گماشتن و پرداختن به آن مى باشند.

شما جوانان عزیز مى توانید اثر انگشت دشمن را در بسیارى از مسائلى که امروزه در فضاى سیاسى و فرهنگى مطرح است، مشاهده کنید و نشانه هاى هدفمندى این مسائل و جریانات را به سوى تغییر باورهاى اسلامى و انقلابى ببینید. این واقعیّت باید سمت و سوى فعالیت هاى جامعه ى اسلامى دانشجویان و دیگر تشکل هاى اسلامى دانشجوئى را ترسیم کند.

در این راه، آموختن دین و سیاست از انسان هاى امین و آگاه و نیز رعایت پرهیزگارى و پارسائى در کار شخصى و جمعى، و البته کمک و راهنمائى طلبیدن از خداوند دانا و مهربان، خطّ روشن و مسیر بى ضلالت است.

از خداوند متعال توفیق همه ى شما را مسئلت مى نمایم.

و السّلام علیکم و رحمة اللّه

سید علىّ خامنه اى

10/ 6/ 1380



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در جمعه 90/8/13 ساعت 1:0 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت