1.             بهترین راه درمان اینگونه ترسی ، حساسیت زدایی منظم می باشد . در این روش فرد بایستی مراحلی را اجرا کند که باعث ایجاد ترس در او می شود ، در همان زمان با یادآوری یک خاطره لذت بخش از زندگی وضعیت خود را به حالت عادی می آورد و ترس خود رادور می کند ، تا به تدریج بتواند براین ترس خود غلبه نماید . به عنوان مثال بایستی ابتدا چشمان خود را ببندد و تجسم نماید که از یک مکان بلند بالا می رود ( زمانیکه تجسم طبیعی باشد ، بدون شک همانند وضعیت واقعی فرد را دچار ترس و اضطراب می کند ) ، سپس با شروع شدن اضطراب تجسم خود را قطع می کند و خاطره ای زیبا و آرامش بخش اززندگی خود را به یاد می آورد . با این عمل باعث می شود که یک امر مطلوب در کنار امری نامطلوب قرار بگیرد و به تدریج حساسیت و ترس از آن از بین برود . پس از چندین بار تکرار این مرحله و از بین بردن ترس به هنگام تجسم ، نوبت به انجام مراحل به صورت واقعی می باشد . البته در این وضعیت نیز ما بایستی سلسله مراتب را رعایت کنیم ، یعنی در ابتدا از محل ها و ارتفاعات کوتاه ، به همراه یکی از دوستان و اقوام شروع به بالا رفتن می کنیم و سپس به تدریج همراه حذف می شود و مکان نیز بلند تر می گردد . البته فراموش نشود که در هر مرحله با تشدید استرس مرحله قطع و با بستن چشم شروع به یادآوری خاطره لذت بخش زندگی می کنیم و هر مرحله را چندین بار تکرار کرده ، تا زمانیکه کاملا ترس از بین برود .

2.             در این رابطه توصیه می شود که حتما با یک روانشناس بالینی متخصص درمان اختلالات اضطرابی مراجعه نمایید ، بدون شک ایشان بهتر می توانند شما را راهنمایی و تمرینات را دنبال نمایند ، تا سریعتر بر این ترس خود غلبه نمایید .



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در پنج شنبه 90/3/5 ساعت 9:0 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت