خیر.

اصل شایعه از آنجا شروع شد که فایل صوتی منسوب به آقای سعیدی امام جمعه محترم قم در اینترنت پخش شد «مبنی بر یا علی گفتن مقام معظم رهبری در هنگام تولد»، که جناب آقای سعیدی و دفتر ایشان توضیحی در باره فایل صوتی منتشره در اینترنت به خبر گزاری ها ارسال نمودند .

توضیح دفترحجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم درباره انتشار مطلبی از وی در رسانه ها

دفتر امام جمعه قم در خصوص مطالب منتشر شده از وی در سایت های خبری، توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت: بدون شک رهبر معظم انقلاب از چنان کمالات و اوصاف بلندی برخوردارند که هرگز نباید برای توصیف ایشان به چنین نقل قول‌هایی روی آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال انتشار گزینشی بخشی از سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه محترم قم که در یک مراسم محدود مطرح شده بود، دفتر وی در پاسخ به تماس برخی از علاقمندان، توضیح زیر را به نقل از ایشان منتشر کرد:
اینجانب چند ماه پیش در جمع محدودی سخنرانی داشتم. متاسفانه بخشی از آن که صرفا نقل قول بوده،گزینش شده و برخی سایت‌ها با انتشار آن موجب نگرانی عده‌ای شدند. بدون شک رهبر معظم انقلاب از چنان کمالات و اوصاف بلندی برخوردارند که هرگز نباید برای توصیف ایشان به چنین نقل قول‌هایی روی آورد.
در هر صورت از حساسیت منطقی و هوشمندی همه عزیزان کمال تشکر را دارم.
دفتر حجت الاسلام و المسلمین سعیدی
سوء استفاده از برخی از مطالب ایراد شده در مجالس و محافل توجه و حساسیت و دقت بیشتر علما را می طلبد .

در باره سوال چند نکته وجود دارد :
1- این گونه عبارات و گفته ها شایعاتی بیش نیست که باید با آنها مقابله کرد ؟
2- سخن گفتن نوزاد در هنگام تولد یا پس از تولد و دوران نوزادی از معجزات پیامبران (حضرت عیسی (ع) و معصومین (ع) است
3- شخصیت علمی و عملی مقام معظم رهبری به حدی است که نیازمند بیان خرافات و جعلیات و قداست بخشی بی مورد و دروغین شویم .
4- شاید این عبارت کنایه و استعاره از مبارزه و آمادگی پذیرش مسولیتهای بزرگ باشد چنانکه در محاورت می گوییم من از اول عمرم تاکنون ....طبعتا همه ماها تا نرسیدن به سن رشد و تکلیف و...خیلی از کارها را انجام ندادیم و یا توانایی آنجام آن را نداریم .
5بیان چنین عباراتی به صلاح جامعه نیست و باید با آنها مقابله کرد .

منبع :

سایت پرسمان



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در دوشنبه 90/2/26 ساعت 11:51 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت