امروزه پا به مطب هر متخصص زنان بگذارید، افرادی را خواهید دید که از دکتر و یا منشی آن مطب می پرسند شما می توانید برای ما تعیین جنسیت کنید؟ من و همسرم متمایلیم فرزندمان دختر/پسر شود .

شاید این سوال برای خود شما  نیز چندان قریب نباشد، شاید شما نیز جزء افرادی باشید که  پزشکان متعددی را راجع به این موضوع امتحان نموده  و از شیوه های پیشنهادی پزشکان مربوطه ، استقبال کرده باشید. 

بله، این دغدغه ذهنی بسیاری از زوجینی است که قصد بچه دار شدن دارند و خواهان آنند که فرزند متولد شده شان در آینده همانی باشد که آرزویش را دارند.

در این مقاله سعی نموده ایم اصلاعات مختصری را در زمینه تعیین جنسیت در اختیار زوجین قرار دهیم و آنان را با  اصول زیر بنایی روشهای پیشنهادی پزشکان آشنا سازیم.

شیوه های تعیین جنسیت عبارتند از:

 روش تغذیه ای

در این روش از طب سنتی و روش های علمی جدید استفاده می شود. طب سنتی و قدیمی مصرف برخی از مواد خوراکی را در هنگام باردار شدن مفید قلمداد می کند. بر این اساس ، استفاده مداوم از کاهو،توت فرنگی،خرمالو،هل، زعفران  و... به پسر شدن و مصرف ماست، ترشی،تخم مرغ و ... به دختر شدن جنین منجر می شود.

همچنین تحقیقات جدید نشان داده اند که تغییر در غلظت بعضی از املاح خون در  تعیین جنسیت موثر می باشد. محققان اظهار می دارند که افزایش سدیم و پتاسیم و کاهش کلسیم و منیزیم بدن، برای افرادی که خواهان فرزند پسر هستند و عکس آن برای دختر شدن جنین بسیار کمک کننده خواهد بود. رعایت این رژیم حداقل به مدت سه تا نه هفته الزامی است تا کار ساز باشد. تجویز رژیم غذایی با مقادیر معین و مراقبت های خاص همراه آن  بایستی حتما تحت نظر پزشک انجام گیرد چرا که انجام خودسرانه آن به هیچ وجه مفید واقع نخواهد شد.

 زمان بندی مقاربت

تعیین جنسیت با شما!

خانم ها هر ماه در اواسط سیکل خود یک یا چند تخمک که از نظر جنسی فقط(x) هستند تولید می کنند در حالی که آقایان دارای دو نوع اسپرم(x) و(Y) هستند . در حقیقت این آقایان هستند که جنسیت سلول تخم را مشخص می نمایند بدین ترتیب که اگر تخمک (x) با اسپرم(x) لقاح یابد جنین مونث شده و اگر تخمک (x) با اسپرم (Y) لقاح یابد جنین مذکر می شود. تخمک سلول بزرگی است که می توان آن را با چشم غیر مسلح مشاهده نمود، حرکت آن بسیار کم و سنگین است . اسپرم آقایان دو نوع است اسپرمی که  حاوی کروموزوم(Y)  است سر گرد و دم بلندی دارد، با سرعت بیشتری حرکت می کند، نسبت به کروموزوم های اسپرم (x) طول عمر کمتری دارند و ضعیف تر و کوچکتر از آن نیزمی باشند . این در حالی است که اسپرم های حاوی کروموزوم(x) دارای سر بیضی شکل بوده،درشت و  سنگین هستند ، طول عمر بیشتری دارند و به کندی حرکت می کنند. نکته قابل توجه آن است که  تعداد اسپرم های(Y)  بسیار بیشتر از  اسپرم های (x)است  و این جبران کننده نقطه ضعف آنهاست و موجب یکسان شدن تعداد موالید دختر و پسر می شود.

به واقع تفاوت بین این دو نوع اسپرم ،پایه و اساس انتخاب جنسیت را شکل می دهند  و تمامی روش های انتخاب جنسیت نیز بر این اصلِ تفاوت ها استوارند. اسپرم های (Y) به محیط اسیدی  و اسپرم های (x) به محیط قلیایی حساسند و به سرعت در این محیط ها از بین می روند، لذا،پزشکان به این خاصیت فطری اسپرمها، توجه ویژه ای مبذول داشته و از شستشوهایی اسیدی و قلیایی در جهت تعیین جنسیت استفاده می نمایند.

تعیین زمان تخمک گذاری در تعیین جنسیت نقش  اساسی دارد ، اگر مقاربت در زمان های تقریبی تخمک گذاری صورت گیرد، جنین پسر خواهد شد ؛ زیرا در این زمان ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر و رقیق تر است و از آنجایی که ارتجاع پذیری  بیشتری دارد،حرکت اسپرم های (Y) بسیار راحت می شود و سریعتر به تخمک رسیده و لقاح می یابند اما اگر مقاربت یک تا سه روز بعد و یا قبل از تخمک گذاری اتفاق بیفتد شانس پسر شدن به شدت کاهش می یابد و احتمال دختر شدن زیاد می شود.

(تمامی روش های تعیین جنسیت باید چند ماه قبل از بارداری شروع شوند، چرا که اگر یک روز هم از لقاح بگذرد جنسیت جنین مشخص شده و دیگر نمی توان آن را تغییر داد)

 

 

ارگاسم زن در هنگام مقاربت ،عامل دیگری در تعیین جنسیت است. به هنگام ارگاسم زنانه ترشحات با PH قلیایی از دهانه ی واژن ترشح می شود که همزمان با انقباضات عضلات واژن باعث بالا راندن اسپرم های (Y) شده و حرکت آنها به داخل رحم آسان تر می شود  در این صورت احتمال پسر شدن جنین بسیار است. 

 

 ماه های سال

با استفاده از جداولی، سن مادر را با زمان حاملگی در نظر می گیرند و بر این اساس تعیین می کنند که بارداری در هر ماه که اتفاق بیفتد احتمال کدام فرزند بیشتر است.

اگر تمامی موارد مطرح شده فوق ، به طور همزمان و زیر نظر فرد مجرب در تعیین جنسیت و به درستی انجام شود می توان به حصول نتیجه دلخواه امیدوار بود .همان طور که پیش از این نیز مطرح شد تعیین زمان تخمک گذاری بسیار مهم می باشد و تجربه و دقت فراوانی را طلب می کند.

تمامی این روش ها باید چند ماه قبل از بارداری شروع شوند، چرا که اگر یک روز هم از لقاح بگذرد جنسیت جنین مشخص شده و دیگر نمی توان آن را تغییر داد.

 لذا، توصیه می کنیم اگر قرار است تعیین جنسیتی انجام شود حتما قبل از بارداری و با استفاده از دانش و تجربه یک متخصص عالم صورت پذیرد.

 

 

 

برگرفته شده از سایت تبیان



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در پنج شنبه 90/8/5 ساعت 5:0 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت