گروه فارس من خبرگزاری فارس، «رامین اناری» در خصوص طرح جدید ساماندهی کارکنان قراردادی و شرکتی دولت که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است کفت: پویش مطالبه‌گری طرح ساماندهی کارکنان دولت در بهمن 98 شکل گرفت و با همکاری همکاران سراسر کشور و بنده به عنوان نماینده کارکنان قراردادی و شرکتی با نامه‌هایی که دوستان از سراسر کشور من را به عنوان نماینده انتخاب کرده بودند، شروع به کار شد.

https://www.farsnews.ir/my/c/68180

این سردبیر سوژه «مطالبه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی کارکنان دولتی» ادامه داد: بنده را به عنوان نماینده خود انتخاب کردند، تلاش‌ها و عملکردی که داشته‌ایم با پیامک و یا کلیپ‌هایی وجود داشته است که این کلیپ‌ها توسط تیم تولید شده بود، حالت رسانه‌ای به خود گرفت تا اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس درباره طرح ساماندهی که یقیناً در سال‌های قبل هم اتفاق افتاده اما خاک خورده است، توسط کمیسیون اجتماعی مجلس خصوصاً«عباس گودرزی» شروع به کار کرد و این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد که انجام شود، کمیسیون اجتماعی مجلس دو کمیسیون تشکیل دادند یکی خود کمیسیون اجتماعی مجلس و دیگری کمیته تخصصی هم در کنار تشکیل شد که اعضای کمیسیون های دیگر هم در این کمیته تخصصی بودند.

 https://www.farsnews.ir/my/c/68180

در طرح جدید هم قراردادی و هم شرکتی مورد توجه قرار گیرد

وی ادامه داد: در مصاحبه‌هایی که در دو هفته اخیر با نمایندگان مجلس انجام شد که طرح را حمایت کنند و خصوصاً آقای باباییکارنامی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ااذعان کردند که این قضیه پیگیری خواهد شد.

اناری افزود: نمایندگان مجلس که مصاحبه می‌کنند فقط نیروهای شرکتی یا قراردادی را نام می‌برند، بارها تنش در کشور بوجود آورده است، بارها گفته شده که باید هر دو باهم گفته شود و این قراردادی و شرکتی در کنار هم نام برده شود چون قراردادی‌ها هم سابقه‌شان بیشتر از شرکت‌ها است اما شرکتی‌ها در واقع زیر پنج سال هم قاعدتاً در آنها نیست.

این مخاطب فارس من افزود: یک معضل بسیار جدی که الان وجود دارد در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت، چون پویش توانسته صدای خود را به همه مسئولان برساند و توانست این صدای خود را به همه نمایندگان انقلابی و هم دولت انقلابی برساند، چنانکه در مناظرات آیت الله رئیسی هم عنوان شد که از این طرح حمایت شود در صحن علنی مجلس هم در موقع تعیین صلاحیت هم آقای بحرینی به نمایندگی از کمیسیون اجتماعی سخنرانی  بسیار خوب در صحن انجام دادند و تقاضای خود را برای برطرف کردن این تبعیض و این برده‌داری نوین ابراز کردند.

 https://www.farsnews.ir/my/c/68180

تمام سازمان‌ها و نهادها زیر نظر طرح ساماندهی قرار گیرد

اناری تأکید کرد: معضلی که الان بسیاری از در سراسر کشور با آن مواجه شده اند و ارگانها نهادها و خصولتی‌هایی هستند که می‌گویند این طرح به ما ربطی ندارد  همچون وزارت بهداشت که هیات امنایی اداره می‌شد یا بانک‌ها که نیمه‌خصوصی است، یا مخابرات که خصوصی است، آموزش و پرورش شامل حق‌التدریسی‌ها، پیش‌دبستانی‌ها نهضتی‌ها حتی کمیسیون آموزش زیر بار آن نمی‌روند و به ما گفته می‌شو که به مربوط نیست.

  وی با اشاره به اینکه نیاز است تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها زیرمجموعه این طرح قرار بگیرند، افزود: کما اینکه در مصاحبه با بسیاری از نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان داشته‌اند که طرح ساماندهی شامل همه باید بشود، خب اگر این طرح ساماندهی قرار است ساماندهی شود، اگر ارگان خصوصی و یا خصولتی و یا سازمانی زیر بار نرود، این طرح ساماندهی معنا و مفهومی نخواهد داشت. یعنی یک عده تبدیل وضعیت بشوند و عده‌ای نشوند، به مانند که این اصلاً مصداق عدالت نیست و باید یک نظارت بسیار دقیقی بر این ماجرا شود.

https://www.farsnews.ir/my/c/68180

آزمون برای سابقه های بالای 5 سال حذف شود

اناری اظهار داشت: مسئله بسیار مهم تر از اینکه آمده‌اند یک تایمر گذاشته‌اند مثلاً 5 سال و یک سال را قرار قرار دادند و اما این مسئله سال و پنج سال چیست؟ این است که اگر 5 سال بالاتر شود و بدون آزمون است و اگر زیر 5 سال باشد آزمون لازم است یا اگر بالای سه سال باشند نیاز به آزمون نیست و زیر سه سال نیاز به آزمون است و این آزمون هم یک آزمون داخلی است کما اینکه یکی از نمایندگان کمیسیون شوخی کرد و گفت فیزیک و شیمی نیست بلکه داخلی است و تا صحبتی نباشد، اما اینجا سوال است که اگر اینکه بالای 3 سال و یا 5 ساله باشد ما کاری نداریم اما زیر سه سال و 5 سال این آزمونی که گرفتهمی‌شود، با سابقه‌ای که همکاران قراردادی و شرکتی دارند آیا باز هم این آزمون یک تنش ایجاد نمی‌کند و همان پارتی‌بازی‌ها و لابی‌بازی ها در آن صورت نمی‌گیرد؟کما اینکه در مورد نیروهای وزارت بهداشت امتیاز کرونا همین اتفاق افتاد.

https://www.farsnews.ir/my/c/68180

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای وزارت بهداشت اجرا شد، پاسخ داد: خیر وزارت بهداشت یک استخدام داشت و یک آزمون استخدام انجام داد و امتیازاتی را برای کرونا قائل شدند، اما خوب امتیازات به صورت عادلانه پخش نشد یعنی هر کسی به صورت جداگانه به شخصی امتیازاتی را داده بود، اما این موضوع قبل از وزارت دکتر عین‌اللهی بود، چیزی که مشهود است این است که دکتر عین‌اللهی خیلی خوب عمل می‌کند، بعضی از وزرا مثل وزیر نفت  گفتند که ما تبدیل وضعیت می‌کنیم اما در مورد ارکان ثالث هیچ صحبتی نشد در صورتی‌که ارکان ثالث همان شرکتی‌ها هستند.

https://www.farsnews.ir/my/c/68180

چگونگی برگزاری آزمون‌ها برگزار شود

فلواقع تبصره 4 دانشگاه علوم پزشکی همان شرکتی‌ها هستند که اسم زیباتری دارند و قرارداد مستقیم با اداره دارند، این طرح ساماندهی کارکنان یک‌سری چالش‌های ریز دارد، در عین حال طرح بسیار بزرگ است. این طرح یا همه یا هیچ کس است. در مورد آزمون هم همین گونه  است، اگر می‌خواهند آزمون انجام شود، باید مشخص کنند که به چه گونه‌ای است؟ حال اگر کسی در آزمون قبول شرکت کرد، بعد از سالها کار اگر در آزمون قبول نشود، باید به او گفته شود خداحافظ یا نه؟

 https://www.farsnews.ir/my/c/68180

طرح ساماندهی بار مالی برای دولت ندارد

اناری در پاسخ به این سوال که آیا این طرح بار مالی برای دولت دارد گفت: الان در سطح کشور اکثر نمایندگان از این طرح آگاهی دارند و این طرح ملی است و یک خواسته ملی شده است و استنباط من این است که این طرح با رای بالا در مجلس مصوب خواهد شد، اما درباره بار مالی زیادی که صحبت شده است است، بدین گونه که از جیب پیمانکار در بیاید و به نیروی شرکتی پرداخت شود این بار بار مالی ندارد کما اینکه یکی از نمایندگان مجلس و ثبت کرده بودند و گفته بودند این طرح بار مالی ندارد این طرف ساماندهی می‌کند و تبعیض‌های کارمندی را برمی‌دارد.

الان چیزی که متوجه شده‌ایم این است که وزارتخانه‌هایی که آزمون استخدامی اعلام می کنند دست نگه دارند، آیا نیروهای قراردادی و شرکتی که 700 هزار نیرو در سطح کشور وجود دارند تا تعیین تکلیف آنها آیا عدالت است که آزمون استخدامی برای آنها قرار دهند و آنها بلاتکلیف بمانند و سایرین بتوانند پست های خود را تحویل بگیرند.

 https://www.farsnews.ir/my/c/68180

طرح ساماندهی کارکنان دولت طرح بسیار عظیم برای رفع تبعیض است

این سردبیر سوژه فارس من با انتقاد از نحوه امتیازدهی وزارت بهداشت در آزمون‌، اظهار داشت: در مورد دیگر باید گفت که در دوران کرونا در وزارت بهداشت نیروهای طرحی وجود دارد که توسط آزمون استخدام نشده‌اند اما خیلی از طرحی‌ها هستند که طرح شان را در کرونا نیامدند، خیلی‌ها بودند که طرح شان را به صورت اختیاری آمدند و ایثار وهمکاری کردند، باید امتیازاتی کمیسیون بهداشت برای این دسته بدهد، خلاصه قضیه بسیار مهم تشریح شد که نمایندگان باید به آن توجه کنند، کما اینکه طرح ساماندهی کارکنان دولت طرح بسیار عظیم برای رفع تبعیض است و باید به صورت کاملاً عادلانه برقرار شود و باید موضوعاتی که گفته شد در طرح ساماندهی دیده شود.

 

چنانچه این موضوعات مورد توجه قرار نگیرد خود معضل بزرگتری خواهد شد چنانچه که آقای اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلسطی مصاحبه‌ای که در رسانه صداوسیما داشتند و فقط اسم نیروی شرکتی را بردند، شما رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هستید و ورود کننده به این طرح هستید و از بانیان آن بوده‌اید چگونه نیروی قراردادی را اسم می‌برید ولی از نیروهای شرکتی نامی نمی‌برید و نیروهای شرکتی معترض می‌شوند.

https://www.farsnews.ir/my/c/68180

چون خبرگزاری فارس از روز اول با ما همراه بود و صدای ما را به مسئولان رساند می‌خواهیم بازهم پیگیر این موضوع باشیم.

https://www.farsnews.ir/my/c/68180



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 100/7/6 ساعت 11:25 صبح موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت