دو نفر از جوانان مسیحى که مسلمان شده و براى تحصیلات دینى به مراکش  رفته بودند، تعریف مى کردند که :  

                        چند سال قبل ، در اسپانیا زندانى شده بودیم . درزندان با یک جوان مسلمان عراقى آشنا شدیم . او روزها به هنگام بیکارى ، در گوشه اىمى نشست . و با صوتى خوش قرآن مى خواند. ما که مسیحى بودیم و زبان عربى نمى دانستیم : از حرفهاى او چیزى نمى فهمیدیم ، اما از قرآن خواندنش لذتى معنوى مى بردیم . بههمین خاطر تصمیم گرفتیم که از اوقات فراغت خود استفاده کرده . عربى یاد بگیریم . نزد همان جوان مسلمان ، کم کم عربى را یاد گرفتیم ، طورى که هر گاه او قرآن خواند،ما معنى آیات را مى فهمیدیم ، تا این که او یک روز این آیه را خواند: ((از خداوند رحمتش را بخواهید.))و سپس آیه اى خواند که : ((بخوانید مرا، تا اجابت کنمشما را.))و بار دیگر، این آیه را تلاوت کرد: ((هنگامى که بندگانم از من چیزى بخواهند، من به آنان نزدیکهستم .))در این هنگام ما به فکر فرو رفتیم که چقدر بیناسلام و دین مسیحیت (فعلى ) تفاوت است . مسلمانان هرگاه بخواهند با خدا حرف بزنند،احتیاج به واسطه ندارند. ولى مسیحیان در دین خود تشریفات پوچ و بیهوده اى دارند. آنها مى گویند که هیچ کسى نمى تواند بدون واسطه با خدا حرف بزند و براى این کارحتما باید نزد کشیشها برود و به گناهان خود اعتراف کند و پولى بپردازد تا کشیش اورا بیامرزد، در حالى که خود کشیش ؛ هیچ راهى به سوى خداوند ندارد.
ما از شنیدناین آیات منفعل شده و به شک افتادیم . و با خود فکر کردیم : آیا به راستى خداوند بهما نزدیک است و ما بدون واسطه مى توانیم از او بخواهیم ؟))مدتى گذشت تا اینکه روزى در زندان گرفتار عطش و تشنگى شدیمو هیچکس هم در محوطه زندان نبود تا از او آب بخواهیم . وقتى که از تشنگى به حالتمرگ افتادیم ، ناگهان به یاد آیات قرآن افتادیم و دعا کردیم که : ((خدایا، اگر این آیات از جانب تو و محمد صلى الله علیه و آلهفرستاده توست ، به داد ما برس که داریم از تشنگى هلاک مى شویم .))در این موقع ، ناگهان از دیوار مقابل ما، جوى آبى جارىگردید. ما از آن آب نوشیدیم و سیراب شدیم و در همان لحظه تصمیم گرفتیم که مسلمانشویم . پس از رهایى از زندان اسلام را اختیار نموده و براى ادامه تحصیلات به اینجاآمدیم.

 

آدابى از قرآن ص 205



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در پنج شنبه 91/8/25 ساعت 3:3 عصر موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت