سیّد جمال الدین عطاء اللّه بن سیّد غیاث الدین ، فضل اللّه بن سید عبدالرحمن محدّث معروف در کتاب (روضة الاحباب ) که در باب گذشته اعتبار خود و کتابش معلوم شد، بعد از ذکر اختلاف در آن جناب و تطبیق اخبار و صحاح و مسانید کتب اهل سنّت در حق مهدى علیه السلام بر آنکه امامیه گویند، روایت کرده از جابر بن یزید جعفى که گفت : شنیدم از جابر بن عبدللّه انصارى رضى اللّه عنه که مى گفت : چون ایزد تعالى نازل گردانید بر پیغمبر خود این آیه را: یا ایُّهَا الّذینَ آمَنُوا اءطیعُوا اللّهَ وَ اَطیعُوا الرَّسُولَ وَ اُولِى الاَْمرِ مِنْکُمْ
گفتم : (یا رسول اللّه ! مى شناسیم ما خدا و رسول او را، پس کیستند اصحاب امر که خداى تعالى اطاعت ایشان را قرین ساخته است به طاعت تو؟)
پس گفت رسول صلى الله علیه و آله : (
ایشان خلفاى منند بعد از من ؛ اول ایشان على بن ابیطالب است ، آنگاه حسن ، آنگاه حسین ، آنگاه على بن الحسین ، آنگاه محمّد بن على ، معروف در تورات به باقر و زود است که درک مى کنى او را، اى جابر! هرگاه ملاقات کردى او را، از من سلام برسان .
آنگاه صادق جعفر بن محمّد، آنگاه موسى بن جعفر، آنگاه على بن موسى ، آنگاه محمّد بن على و آنگاه على بن محمّد، آنگاه حسن بن على ، آنگاه حجة اللّه در زمین او و بقیة اللّه در میان بندگانش ، محمّد بن حسن بن على علیهم السلام .
این کسى است که فتح مى کند خداوند عزّوجلّ بر دست او مشارق زمین و مغارب آن را و این کسى است که غیبت مى کند از شیعه و اولیاى خود و غیبتى که ثابت نمى ماند در آن در قول به امامت او مگر آنکه آزموده خداى تعالى دل او را براى ایمان .
)
جابر گوید: گفتم : (یا رسول اللّه ! آیا در غیبت امام ، شیعه انتفاع یابند؟)
فرمود: (
آرى ! قسم به آن که مبعوث فرموده مرا به پیغمبرى که ایشان استضائه کنند به نور او و منتفع شوند به ولایت او، مثل انتفاع مردم به آفتاب هر چند که ابر او را بالا گیرد.
اى جابر! این از اسرار مکنونه الهى است . پس پنهان دارد آن را مگر از کسى که اهل آن باشد.
)



*** مارابانظرات خوددرنشرمعارف اهلبیت(ع)یاری دهید***  

نوشته شده توسط شیعه مولا علی (ع)اگر خداتوفیق دهد در سه شنبه 90/12/9 ساعت 3:0 صبح موضوع | ***استفاده از مطالب باذکرمنبع وفرستادن صلوان باعجل فرجهم مانعی ندارد*** .التماس دعا***لینک ثابت